شنبه 1 شهريور 1393-16:1 کد خبر:751

نماینده بابل طی نامه ای از وزیر کشاورزی خواستار شد:

ایجاد شرکت شهرک صنعتی کشاورزی در مازندران

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای از وزیر  جهاد کشاورزی درخواست نمود تا دستورات لازم جهت ایجاد شرکت شهرک های صنعتی کشاورزی را در مازندران صادر نماید.


به گزارش خزرخبر،متن نامه حسین نیاز آذری اینچنین است:همانگونه که مستحضرید کشاورزی مزیت و اولویت اول اقتصاد، اشتغال و توسعه استان مازندران است . استان مازندران با کشت 72نوع محصول ، تولید چند محصول استراتژیک و استقرار صدها واحد تولیدی ، تجاری و صنایع جانبی مرتبط با بخش کشاورزی دارای جایگاه متمایزی در تولید و اقتصاد کشور می باشد ،از این رو حفظ ، تقویت و توسعه بخش کشاورزی نیاز مبرم به حمایت و توجه همه جانبه نهادها و مراجع تصمیم ساز و اجرایی کشوری دارد .

اگر چه میل به صنعتی شدن استان مازندران فراوان است اما این رویکرد باید معطوف به صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی باشد ، ازطرفی با توجه به شرایط خاص کشور و لزوم برقراری امنیت پایدار غذایی ، اعمال اقتصاد مقاومتی و بسط کارآفرینی استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی تقویت کننده بخش کشاورزی بوده وبه توسعه این حوزه می انجامد که بطور قطع استقرار صنایع مذکور افزایش تولید محصولات و میل به گسترش کسب و کار در این حوزه را نیز بدنبال دارد .

ازدیگرسو فقدان صنایع مرتبط موجب رکود و تضعیف بخش کشاورزی مازندران گردیده و اقتصاد این بخش را ناکارآمد و کم بازده نموده که تبدیل اراضی در همین راستا اتفاق  افتاده است .

 از این رو انتظار می رود دستور اکید صادر فرمائید در قالب سیاستی اولویت دار و رویکردی جامع وفق ماده 194 قانون برنامه پنجم از طریق ایجاد شرکت شهرک های کشاورزی با استقرار صنایع تبدیلی و تکملیی مرتبط با بخش کشاورزی در حوزه انتخابیه اینجانب در دستور کار وزارت متبوع قرار گیرد.

 لذا انتظار موکلانم این است مشوق ها و تسهیلات لازم برای سرمایه گذاران فراهم گردد و بی تردید تجاری سازی محصولات کشاورزی مستلزم فن آوری ، بسته بندی و صادراتی کردن آنها می باشد تا زنجیره تولید تا فروش تکمیل گردد.