يکشنبه 25 اسفند 1398-15:1 کد خبر:75725

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران اعلام کرد:

افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب در مازندران

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه مصرف روزانه آب در شهرها به ۷۳۰ هزار مترمکعب رسیده است، از افزایش حدود ۴۰ درصدی مصرف آب در استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفای مازندران، مجید عبدالهی با اشاره به مقایسه میزان مصرف آب گفت: در ۲۴ روز منتهی به آخر سال ۹۷ میزان مصرف آب در شهرهای مازندران ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار متر مکعب و در روستاها ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار متر مکعب بوده است اما این آمار در مدت مشابه سالجاری در شهرهای استان به بیش از ۱۷ میلیون و ۵۲۰ هزار متر مکعب و در روستاها به ۷ میلیون و ۴۸۰ هزار متر مکعب رسیده است.

عبدالهی ادامه داد: بررسی‌ها بیانگر مصرف روزانه ۷۳۰ هزار متر مکعب آب در شهرها و ۳۱۰ هزار متر مکعب در روستاهاست که بر این اساس مصرف آب ۳۵ الی ۴۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران، تأمین آب مورد نیاز مردم در شرایط کنونی در راستای کمک به حفظ و ارتقای سلامت جامعه را دغدغه اصلی خود و نیروهای شرکت بیان کرد و افزود: با تمام وجود همه تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا آب، به عنوان اولویت اول مردم به شکل کاملاً پایدار برقرار باشد و مردم در این زمینه با چالشی مواجه نشوند، لیکن با توجه به افزایش مصرف آب در هفته‌های اخیر، افت فشار و احتمال قطعی برنامه ریزی نشده به دلیل شکستگی و یا موارد دیگر طبیعی است.

وی افزود: از تمامی مردم عزیز تقاضا داریم با مدیریت مصرف از بروز هرگونه اتفاق ناخوشایند همانند قطعی و افت فشار جلوگیری کنند تا نیاز اساسی این روزهای همه ما به شکل کاملاً پایدار و مستمر برقرار باشد.