سه شنبه 27 اسفند 1398-11:18 کد خبر:75744

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی خبر داد:

باران و کاهش دما در انتظار مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روز جمعه نخستین روز سال ۹۹ نیز آسمان مازندران به‌صورت نیمه‌ابری گاهی افزایش ابر به‌ویژه در غرب استان  با احتمال بارش پراکنده خواهد بود.


به  گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، احمد اسدی درباره پیش‌بینی وضعیت هوای مازندران در روزهای پایانی سال ۹۸ اظهار کرد: از اواخر امروز شاهد آسمانی ابری به‌تدریج  با بارش پراکنده و وزش باد در هستیم.

وی افزود: فردا شاهد آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده ، وزش باد وکاهش دما خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: روز چهار‌شنبه آسمان استان به‌صورت ابری با بارش پراکنده و از اواخر روز با بارندگی (در مناطق کوهستانی با بارش  برف) و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

اسدی تصریح کرد: روز پنج‌شنبه شاهد آسمانی ابری همراه با بارش پراکنده  و وزش باد و به‌تدریج با کاهش ناپایداری و ابر خواهیم بود‌.

وی ادامه داد: روز جمعه نخستین روز سال ۹۹ نیز آسمان مازندران به‌ صورت نیمه‌ابری گاهی افزایش ابر به‌ویژه در غرب استان  با احتمال بارش پراکنده خواهد بود.

معاون هواشناسی مازندران اضافه کرد: روز ‌شنبه دوم روز فروردین ماه سال ۹۹ آسمان استان به‌ صورت صاف تا نیمه‌ابری از بعدازظهر به‌ تدریج ابری با بارندگی (در ارتفاعات با بارش باران و برف)، وزش باد  و کاهش نسبی دما خواهد بود.

اسدی با بیان اینکه از بامداد سه‎شنبه 27 اسفندماه با شمالی شدن جریان هوا و وزش باد، دریا به تدریج موّاج خواهد شد که که این وضعیت تا روز پنج‌شنبه 29 اسفند ادامه خواهد داشت، یادآور شد: بر این اساس بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک ساحل تا 10 متر بر ثانیه (36 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل استان تا 12 متر بر ثانیه (43 کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود.

وی افزود: همچنین طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا 2.5 متر و دور از ساحل تا 3.0 متر برآورد می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: از فردا تا پنج‌شنبه تمامی فعالان دریایی نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را بعمل آورند.