چهارشنبه 6 فروردين 1399-19:46 کد خبر:75820

یک بام و دو هوای استانداری مازندران:

استاندار مازندران به افکار عمومی پاسخ دهد/مسافر می‌پذیریم یا نه؟

استانداری مازندران در دوازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در تاریخ دوم فروردین امسال به هتل‌های استان مجوز داد تا 30درصد ظرفیت می‌توانند نسبت به پذیرش مسافران اقدام کنند!


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور تدابیر بهداشتی و محدودیت در رفت و آمدها در مازندران شدت گرفت و تا جایی که در 16 اسفندماه سال گذشته به دستور حسین‌زادگان استاندار مازندران جاده‌های ورودی استان به روی مسافران بسته شد اما طولی نکشید که این دستور توسط مدیران پایتخت‌نشین وتو شده و مسافران غیر بومی از نقاط کشور وارد استان شدند.

پس از حضور مسافران و بی‌توجهی دولت به ایجاد محدودیت در رفت و آمدها شاهد افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مازندران بودیم که نشان می‌دهد مهمانان ناخوانده برای مازندرانی‌ها «کرونا» سوغات آورده بودند.

همزمان با بازگشایی جاده‌های ورودی مازندران به روی مسافران غیربومی، دوباره مسئولان استان دست به کار شدند و پذیرش مسافران در هتل‌ها، سوئیت‌ها و حتی زائرسراهای بقاع متبرکه استان را ممنوع اعلام کردند تا بتوانند جلوی حضور مسافران در استان را بگیرند اما این مسئله هم راه به جایی نبرد.

در جدیدترین اقدام قابل تامل، استانداری مازندران در دوازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در تاریخ دوم فروردین امسال به هتل‌های استان مجوز داد تا 30درصد ظرفیت می‌توانند نسبت به پذیرش مسافران اقدام کنند! مسئله‌ای که یک بام و دو هوای استانداری مازندران در پذیرش و عدم پذیرش مسافران در هتل‌های استان را نشان می‌دهد.

حال این سؤال مطرح می‌شود که چرا استاندار مازندران به مردم توضیح نمی‌دهد در استان مسافر می‌پذیریم و یا نمی‌پذیریم؟ پذیرش مسافران در هتل‌های استان ممنوع است یا می‌توانند پذیرش کنند؟

همچنین در جلسه ستاد استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا که روز گذشته پنجم فروردین‌ماه در استانداری مازندران برگزار شد احمد حسین‌زادگان از بسته بودن بازارهای استان تا 15 فروردین، برگزاری جلسات با ویدئوکنفرانس و ضرورت فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در استان سخن به میان آورد اما هیچ اظهار و نظری در خصوص مجوز پذیرش 30درصد ظرفیت هتل‌ها برای اسکان مسافران به میان نیاورد، مسئله‌ای که نشان می‌دهد استاندار مازندران در سکوت خبری دستور خود مبنی بر ممنوع بودن پذیرش مسافران در استان را زیر پا گذاشته و در یک چرخش عجیب از هشدارهای محدودیت سفر به استان منصرف شده است.

اما بیشترین مسئله‌ای که این روزها مردم از مسئولان استان و شخص حسین‌زادگان استاندار مازندران انتظار دارند صداقت و شفافیت در گفتار و عمل است، استاندار مازندران باید به مردم استان توضیح دهد که در استان چه خبر است و چرا صداهای مختلف از یک تصمیم از استانداری به گوش می‌رسد؟ قطعا دود این کج‌سلیقگی‌ها و تصمیمات به چشم مردم می‌رود.