چهارشنبه 20 فروردين 1399-13:40 کد خبر:76933

خبرگزاری فارس گزارش می دهد:

چاق شدن مرغ‌ها دردسر تازه مرغداران

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: مسئول خرید مرغ تا وزن یک کیلو و ۸۰۰ گرم هستیم اما مرغ ۴ کیلویی را خریداری نمی‌کنیم.


خزرتیترخبر:انباشت مرغ در مرغداری‌های یکی از موضوعاتی است که این روزها دغدغه مرغداران شده و نارضایتی برخی از مرغداران را در نحوه خرید این کالای مهم در برخی استان‌ها به همراه دارد.

مازندران هم که به عنوان قطب صنعت طیور و تامین کننده پروتئین در کشور شناخته شده است، مرغداران این استان هم از این امر مستثنی نیستند.

اما مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در رابطه با ابراز نارضایتی برخی مرغداران از نحوه خرید مرغ در بعضی استان‌ها، گفت: ما مسئول خرید مرغ تا وزن یک کیلو  و ۸۰۰ گرم هستیم و تا ۲۱ فروردین اجاره خرید مرغ تا وزن ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم را هم گرفتیم اما مرغ ۴ کیلویی را خریداری نمی‌کنیم.

حسن عباسی معروفان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مرغی توسط شرکت پشتیبانی امور دام وارد بازار نمی شود، گفت: در حال حاضر مرغ را تا قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان از مرغداران خریداری می‌کنیم و برای رفاه حال مرغداران و عدم ضرر و زیان تولیدکنندگان، هیچ مرغی را وارد بازار نمی‌کنیم.

وی اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام بیش از وزن مصوب شده توسط ستاد تنظیم بازار هیچ مرغی را خریداری نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان گفت: این شرکت موظف است کالاهای اساسی شامل ذرت، جو، سویا، گوشت سفید و قرمز را ذخیره‌سازی کند و در شرایط بحرانی وارد بازار کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این زمینه گفت: تاکنون ۵۰ هزار تن گوشت سفید از مرغداران خریداری در استان خریداری شد و در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مازندران ذخیره‌سازی شد.

عزیزاله شهیدی‌فر ابا بیان اینکه ویروس کرونا سبب شد مصرف مرغ کاهش پیدا کند، گفت: تعطیلی رستوران‌ها،  تالارها ، مهمانی‌ها و... دست به دست هم داد تا تقاضای مرغ در بازار کاهش پیدا کند و با افت قیمت مرغ مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه طی نامه‌ای به سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خواستار تسهیل در خرید مرغ شدیم، گفت: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام کشور در حال خرید مرغ تا سقف یک کیلو و ۸۰۰ گرم از مرغداران است و برای رفع این مشکل نیاز به صدور مجوز خرید مرغ تا وزن ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: سالانه ۲۵۰ هزار تن مرغ در مازندران تولید می‌شود که سهم این استان از تولید کل کشور ۱۱ درصد است.

این مسئول گفت: برای تنظیم بازار، روزانه ۲۰۰ تن مرغ خریداری می‌شود که نشان از همت تنظیم بازار، زنجیره‌ها، شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه‌های مرغداری است.