پنجشنبه 21 فروردين 1399-16:57 کد خبر:76949

در پی اقدام بی‌نظیر شهردار جوان قائمشهر:

شهر بیش از همیشه، بوی انسانیت به خود گرفته است

در پی اقدام بی‌نظیر شهردار جوان قائم‌شهر و ارسال سبد کالا به درب منزل دست‌فروشان؛ در این روزهای سخت شهر بیش از همیشه ، بوی انسانیت به خود گرفته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازنی خبر، مردم روزهای سختی را سپری می کنند، شاید بتوان گفت اکثریت جامعه در این روزها با بحران اقتصادی روبرو شده اند، به خصوص افرادی که روزی و درآمد آنها از طریق دست‌فروشی و کارگری به دست می آمد،افرادی که به تناسب فعالیت روزانه ، برای همسر و فرزندان‌شان آذوقه تهیه می کردند.

در بین اقشار آسیب دیده از شیوع کرونا ، دستفروشانی که نتوانستند اجناس خود را در ایام پیش از عید نوروز به فروش برسانند و بعد از آن بدون درآمد در منزل ماندند، بیشترین آسیب اقتصادی را دیده اند، افرادی که مطمئناً جز خانواده های تقریباً ضعیف جامعه محسوب می شوند و تمام دارایی هایشان همان اجناسی است که نتوانستند به فروش برسانند.

در بین شهرهای شمالی ، قائم شهر به دلیل مسائل مختلف از جمله تراکم جمعیتی بالا و کمبود شغل ، دارای دست فروشان بسیاری است که بساط خود را به امید کسب روزی حلال کنار خیابان ها پهن می کنند، تا به امروز حدود ۶۰۰ دستفروش توسط سازمان مشاغل شهرداری قائم شهر شناسایی شده و دارای پرونده فعالیت در سطح شهر هستند.

حالا بیکاری این قشر ، سبب شد تا عباس صالح زاده شهردار قائم شهر در اقدامی خداپسندانه برای آنها سبد کالا تهیه و به درب منزل شان بفرستد، اقدامی که نشان از درک بالای شهردار قائم شهر از مشکلات اجتماعی در سطح شهر دارد.

در این برهه زمانی ، اینکه یک شهردار به معنای واقعی کلمه شهردار یک شهر باشد کار سختی است، تلاش برای حل مشکلات شهروندان و کم کردن دغدغه های آنها ، در کنار مسائل عمرانی ، خدمات شهری ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، سلامت و … کار بسیار سخت و مشکلی است، کاری که انجام آن ، تنها از شهرداران باتجربه و کاربلد برمی‌آید.

از کاری که شهردار موفق قائم‌شهر در شهر مزین به نام قائم آل محمد (ص) و آن هم همزمان با ولادت یگانه منجی عالم بشریت انجام داد ، نمی توان به سادگی عبور کرد، اقدامی انسان دوستانه که باعث می شود مردم به نیکی از او یاد کنند.

این اقدام مطمئناً شادی را بر لب آن ۶۰۰ دستفروش قائم‌شهری و خانواده های آنها خواهد آورد؛ اقدامی بسیار بسیار ارزشمند که جز تحسین و دعای خیر در برابر آن نمی توان کار دیگری کرد.

یادمان نرفته است که در این ۴۰ و چند روزی که از انتشار ویروس کرونا می گذرد، شهرداری در صف اول خدمت‌رسانی به مردم قائم شهر قرار داشته است، از ضدعفونی کردن معابر در هر شب تا تهیه اقلام بهداشتی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی قائم شهر!

شهروندان قائم شهری، با تمام سختی هایی که مثل دیگر هموطنان تحمل می کنند اما هیچگاه فعالیت های انسان دوستانه و تلاش های این روزهای شهردار شهرشان را فراموش نخواهند کرد. فعالیت‌هایی که باعث شده ،‌ شهر بیش از همیشه ، بوی انسانیت به خود بگیرد!

بی‌جهت نیست که از او به عنوان موفق ترین شهردار مازندران یاد می شود…