چهارشنبه 5 شهريور 1393-19:26 کد خبر:777

پدیده دریاخواری در مازندران نباید رشد کند/مسئولان باید برخورد جدی تر کنند

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران پدیده دریا خواری و تصرف اراضی ساحلی را یکی از معضلات جدی استان اعلام کرد.


 

به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران،مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینکه تقویت حضور بخش خصوصی در بنادر نوشهر و فریدونکنار رویکرد جدی ما در توسعه بنادر استان است گفت:تاکنون بالغ بر 370میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در این بنادر سرمایه گذاری شده و مذاکرات برای جذب 400میلیارد ریال دیگر نیز در حال نهایی شدن است.

منوچهر تاتینا با اعلام این مطلب افزود : حمایت از بخش خصوصی موجب انتقال سرمایه به بخش تولید و خدمات می شود و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از سازمان های پیشرو در اجرای اصل 44 قانون اساسی بسیاری از وظایف غیر حاکمیتی خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است .

 وی با تشریح عملکرد اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در بخش های مختلف خاطر نشان کرد : عملکرد اداره کل در بندر نوشهر از ابتدای سال جاری از رشد 52 درصدی نسبت به مدت مشابه قبلی برخوردار بوده است .

 تاتینا افزود : در بخش ساخت و ساز نیز علیرغم کمبود منابع مالی ، فعالیت های خوبی در دست اقدام داریم بطوریکه سیلوی غلات تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران پدیده دریا خواری و تصرف اراضی ساحلی را یکی از معضلات جدی استان عنوان کرد و افزود : با حمایت استاندار محترم و مسئولان قضایی استان کمیته ساماندهی سواحل استان تشکیل شده و با برنامه ریزی صورت گرفته با افراد سود جو برخورد قانونی صورت می گیرد بطوریکه اخیراً چند سازه دریایی غیر مجاز در مناطق ساحلی نوشهر و چالوس تخریب شده است .

 وی توسعه بخش گردشگری دریایی استان را از دیگر اولویت های اداره کل برشمرد و افزود : استان مازندران با دارابودن بیش از 400 کیلومتر نوار ساحلی و ورود حجم بالای گردشگر ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری دریایی دارد .

 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر خاطر نشان کرد : در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد در بخش خرید شناورهای تفریحی و ساخت اسکله های تفریحی علاوه بر ارائه مشاوره های فنی و مهندسی ، تسهیلات با بهره صفر درصد و بدون محدودیت در اختیار متقاضیان بخش خصوصی قرار دهد .

 وی همچنین تخریب دیوار بتونی بندر نوشهر که در روزهای اخیر صورت گرفت را در راستای بهره برداری شهروندان و گردشگران از فضای بندر و افزایش تعامل بین بندر و شهر عنوان کرد .