چهارشنبه 5 شهريور 1393-19:50 کد خبر:778

کهنسال خبر داد:

تشکیل شورای راهبردی «نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس» در مازندران

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: شورای راهبردی این واحد در مازندران متشکل از امور بانوان ادارات و زنان تأثیرگذار در دفاع مقدس می‌باشد.


به گزارش خزرخبر، «گلی کهنسال» از تشکیل شورای راهبردی مشارکت زنان در دفاع مقدس در مازندران خبر داد و افزود: این شورا متشکل از امور بانوان ادارات و زنان تأثیرگذار در دفاع مقدس می‌باشد.

وی با اشاره به راه اندازی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: مدیریت این سازمان در استان‌ها در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مستقر است.

کهنسال با برشمردن مأموریت‌های این سازمان بیان کرد: مأموریت و رسالت این سازمان در احیای مفاخر ماندگار دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و ثبت و حفظ حماسه‌ها و حماسه‌سازی‌های جاودانه و استوار ساختن ارزش جهاد و مجاهدت برگزیده است تا رمزینه‌های حضور و جهاد زنان حماسه ساز را در همه عرصه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی به تبلوری دوباره بنشاند.

وی یکی از اهداف تشکیل شورای راهبردی نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس را هدایت، حمایت و جلب مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی مختلف برای حفظ و نشر ارزش‌های زنان ایثارگر در دفاع مقدس و تحقق اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: هماهنگی، ساماندهی انسجام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی برای اجرای قوانین و مقررات مرتبط با نقش زنان ایثارگر در دفاع مقدس و تحقق اهداف انقلاب اسلامی از دیگر اهداف این شورا خواهد بود.

وی تأکید کرد: در مسیری که این مدیریت در پیش رو دارد نیازمند همراهی و مساعدت زنان حماسه سازی است که همواره انسان سازند و به یقین اگر گامی در این مسیر برداشته شود پرچم مجاهدت زنان حماسه ساز برافراشته خواهد شد.

*****   

مسئول مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار مازندران:

 

کتاب جامع نقش زنان مازندرانی در دفاع مقدس تدوین می‌شود

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار مازندران گفت: کتاب جامع نقش زنان مازندرانی در دفاع مقدس تدوین می‌شود.

 

«گلی کهنسال» مسئول مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از تدوین کتاب جامع نقش زنان مازندرانی در دفاع مقدس خبر داد و افزود: محتوای این کتاب ابعاد مختلفی از حضور زنان در انقلاب و دفاع مقدس را  در بر می‌گیرد.

وی با یادآوری ابعاد مختلف حضور زنان مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: محتوای این کتاب، نقش زن در دفاع مقدس، زن و انقلاب، زن و حضور در جبهه، زن و پشتیبانی جنگ، زن و امدادگری، زن و شهادت، زن و تشییع شهدا، زن و راهپیمایی، زن و بدرقه رزمندگان، زن و جانبازی، زن و خبرنگاری، زن و پرستاری از جانباز، زن و مسئولیت پذیری جنگ، زن و مشارکت مردمی را شامل می‌شود.

کهنسال اظهار کرد: تدوین این کتاب در اولویت بخش تدوین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال 1393 در دستور کار قرار گرفت.