چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399-15:45 کد خبر:78082

خبرگزاری تسنیم گزارش می دهد:

نگرانی از ایجاد موج دوم ابتلا به کرونا در استان مازندران وجود دارد

در حالی‌که بسیاری از مدیران شبکه های بهداشتی و درمانی مازندران از ثبات کرونا در این استان خبر می‌دهند اما همچنان نگرانی ایجاد موج دوم و حتی سوم افزایش ابتلا به کرونا در مازندران وجود دارد.


خزرتیترخبر: با تلاش های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های مختلف به ویژه مجموعه‌های بهداشتی و درمانی و پزشکان و پرستاران در سراسر استان، روند ابتلا به کرونا در شهرهای مختلف مازندران به ثبات رسید.

همچنان نگرانی از افزایش ابتلا به این ویروس منحوس آن هم به دلیل  عدم رعایت اصولی فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم در استان نگران کننده است و بسیاری از احتمال ایجاد موج دوم و حتی سوم ابتلا به کرونا خبر میدهند.

محسن نبی زاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر درباره آخرین وضعیت کرونا در بابلسر اظهار داشت: روند ابتلا به کرونا در سطح شهرستان به ثبات رسیده یعنی میزان ورودی مبتلایان کرونایی به مراکز بستری و میزان ترخیص بهبود یافته گان با یکدیگر برابر است.

وی افزود: متاسفانه فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم در معابر عمومی، فروشگاه‌ها، حمل و نقل عمومی به ویژه نانوایی‌ها به درستی رعایت نمی‌شود و تا زمانیکه مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را در سطح شهرستان رعایت نکنند، خطر افزایش ابتلا به کرونا و ایجاد موج دوم و حتی موج سوم در سطح شهرستان وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر تاکید کرد: آداب معاشرت و فرهنگ عمومی به ویژه در حوزه ارتباطات و روابط عمومی باید تغییر پیدا کند و برخی از آداب معاشرت نظیر روبوسی، دست دادن در شرایط کنونی باید حذف و فاصله دو متری نیز باید رعایت شود.

نبی زاده تصریح کرد: مردم باید شرایط زندگی خود را با دوران کرونا وفق دهند و تا زمانیکه در خصوص این ویروس سهل انگاری صورت گیرد، نگرانی به ابتلا و افزایش شیوع به کرونا در جامعه وجود خواهد داشت.

وی افزود: اینکه فکر کنیم ابتلا به کروناویروس در سطح شهرستان کاهش پیدا کرده و یا اینکه آمار ورودی و خروجی مراکز بستری ما به ثبات رسیده، پس به روال قبل برگردیم، یک اشتباه بزرگ است، تاکید می‌کنم، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و بهداشت فردی همچنان باید رعایت شود.

آمار ابتلا به کرونا دو رقمی شد

جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز از آماده باش  بیمارستان‌ها و مراکز بستری این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: برای نخستین بار آمار بستری‌های بیماران مشکوک و قطعی به کرونا در بابل به زیر صد نفر در دو ماه گذشته رسید.

وی افزود: در حال حاضر 96 بیمار مشکوک به کرونا دربیمارستان‌های بابل بسترى هستند و در 24 ساعت گذشته 12 بیمار جدید بستری و 17 بیمار ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکید کرد: همشهریان و هم استانی‌ها، مهار و شکست این ویروس تنها با ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی امکان پذیر است، روند کاهشی بیماران بستری نتیجه رعایت  پروتکل بهداشتی توسط شهروندان و وفادار ماندن به نسبت به طرح در خانه می‌مانیم است، مردم به این بیماری حساسیت داشته باشند و جز در موارد ضروری از منازل خود خارج شوند و در تجمعات به هیچ عنوان حضور  پیدا نکنند.

با این حال و با توجه به اینکه بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز ارائه خدمات عمومی در استان بازگشایی شده باید منتظر ماند و دید آیا مردم اصول فاصله‌گذاری را رعایت می‌کنند یا اینکه با عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی سبب ایجاد موج دوم یا سوم در استان می‌شوند.