سه شنبه 16 ارديبهشت 1399-10:30 کد خبر:78120

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی مازندران اعلام کرد:

ضرورت شناسایی بیماران مشکوک به کرونا/ انجام ضدعفونی اماکن پرتردد و محتمل به شیوع کرونا

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران گفت: باید هرچه سریع‌تر بیماران مشکوک در جامعه شناسایی و قرنطینه‌ آنها، خانواده و افراد مرتبط با آنان صورت گیرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سیدعباس موسوی عصر دوشنبه  با همراهی معاونان درمان و بهداشت با سفر به غرب استان  آخرین وضعیت شیوع کرونا در این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه باید هرچه سریع‌تر بیماران مشکوک در جامعه شناسایی و قرنطینه‌ آنها، خانواده و افراد مرتبط با آنان صورت گیرد، افزود: رعایت بهداشت فردی، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید به شدت تاکید و اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ضدعفونی اماکن پرتردد و محتمل به شیوع ویروس، به‌صورت هدفمند انجام  شود، تصریح کرد: موضوع دیگر از تجمع خارج از دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در واحدهای صنفی و تجاری و بازار جلوگیری به‌عمل آید.

موسوی با بیان اینکه غرب استان باتوجه به نزدیکی به کانون ویروس در استان گیلان روزهای سختی را پشت سر گذاشت اما شیوع بیماری تحت کنترل قرار گرفت دهد، اظهار کرد: شناسایی فوری کانون‌های انتقال، قرنطینه خانواده و افراد نزدیک به بیماران مشکوک و مبتلا، مداخله در کانون‌های پرخطر، رعایت دقیق فاصله گذاری اجتماعی، برخورد جدی با صنوف متخلف و جلوگیری از تجمع در اماکن عمومی از جمله اقداماتی است که باید با جدیت به آنها پرداخت.