دوشنبه 22 ارديبهشت 1399-14:43 کد خبر:78140

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران هشدار داد :

فعالیت صنوف به معنای عبور از کرونا نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در استان، گفت: فعالیت برخی از واحد‌ها نباید این ذهنیت را ایجاد کند که ما از شرایط کرونا عبور کردیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از آوای خزر، حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در ارتباط با وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: فعالیت برخی از واحد‌های صنفی، خدماتی و عمومی نباید این ذهنیت را ایجاد کند که ما از شرایط کرونا عبور کردیم.

وی با اعلام اینکه این ذهینت سبب می‌شود که میزان رعایت فاصله اجتماعی و فاصله هوشمند کاهش پیدا کند، افزود: عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی زمینه افزایش تعداد مبتلایان را فراهم می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، خاطر نشان کرد: عدم توجه به مسائل بهداشتی درمانی زمینه را به سمت ممنوعیت فعالیت‌های صنفی سوق می‌دهد که این اقدام به جهت اقتصادی هم برای استان مناسب نیست.

وی اضافه کرد: ما نباید برای برقراری برخی از مناسبت‌ها و روابط اجتماعی تعجیل کنیم، تعدادی از افراد و فعالیت‌های صنفی و خدماتی مانند سایر استان‌های کشور دچار آسیب شدند که در راستای طرح مومنانه اگر چه در استان مازندران با ورود نماینده، ولی فقیه، استاندار، سپاه کربلا و فرمانداران شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است.

حسن نژاد ادامه داد:، چون سطح آسیب بالا بوده و به دلیل شرایط کرونا استمرار داد نیاز است که خیران و افراد توانمند به صورت جدی‌تر در این زمینه ورود پیدا کنند و انتظار داریم که روند کمک‌های مومنانه خیران تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: فضایی که در سطح استان برای کمک مومنانه مشاهده می‌شود شبیه همدلی و وحدت مردم در سال‌های دفاع مقدس است.

معاون سیاسی امنیتی در ارتباط با اعلام وضعیت سفید در برخی از شهر‌های استان، گفت: در این زمینه استان تابع نظرات کارشناسی و تخصصی دستگاه‌های متولی است و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی فارغ از ملاحظات دیگر ورود پیدا کرده و در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند. وی خاطر نشان کرد: اگر در شهر و شهرستانی شیوع کرونا کنترل شود ما هم علاقمند به اعلام وضعیت سفید هستیم البته نظرات کارشناسی در این زمینه دخیل هست.