پنجشنبه 25 ارديبهشت 1399-12:58 کد خبر:78165

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

ممنوعیت پذیرایی و توزیع نذورات در مراسم شب‌های قدر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات میان احیاکنندگان در مراسم شب‌های قدر ممنوع است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سیدعباس موسوی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۷ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و طی همین مدت تعداد ۶۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی افزود: هم اکنون ۳۱۸ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: مراسم شب‌های قدر با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ترجیحاَ در یک چهارم یا در ۲۵درصد ظرفیت فضای باز مساجد و شبستان‌ها برگزار می‌شود.

این مسئول یادآور شد: در این شب‌ها حتما" باید تهویه مناسب در مکان‌های بسته شامل مساجد و شبستان‌ها انجام گیرد و از هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات میان احیاکنندگان در این مدت باید خودداری شود.

موسوی با اعلام اینکه مدت زمان برگزاری مراسم شب‌های قدر دو ساعت است، اضافه کرد: مومنان در این مراسم معنوی همانند صف نماز از طرفین، عقب و جلو با فاصله حداقل یک متر حضور یابند.

وی با تاکید بر اینکه همراه داشتن ماسک و دستکش بهداشتی در مراسم شب‌های قدر ضروری است، خاطرنشان کرد: افراد شرکت کننده در این مراسم، لوازم شخصی شامل سجاده، مُهر، قرآن، مفاتیح و خانم‌ها چادر نماز به همراه خودشان داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان گفت: مردم برای غربالگری کرونا به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.