شنبه 24 خرداد 1399-13:17 کد خبر:80298

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

اضافه شدن ۳۹ ابتلای جدید به جمع کرونایی‌ها در مازندران/کرونا شوخی ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کرونا شوخی ندارد و مردم باید سلامتی خود را جدی بگیرند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، استان مازندران نیز همانند سایر استان‌های کشور حدود چهار ماه است با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند؛ ویروسی که ناخوانده وارد کشور شد و در این مدت چند ماهه مشکلات مختلفی را به بار آورد از بیکاری کسبه گرفته و دردسرهای قرنطینه.

طی این مدت استان مازندران روزهای قرمز و زرد کرونایی را تجربه کرد که دلیل اینکه آژیر قرمز کرونا در استان به صدا درآمد سیر و سفر به استان بوده؛ سفرهای گردشگری که روزی دروازه توسعه استان به شمار رفته اکنون خود دلیلی بر تغییر وضعیت استان از زرد به قرمز است، می‌توان گفت این روزها کرونا به ساز ناکوکی تبدیل شده که خود دلیلی بر مشکلات است.

* 229 بیمار کرونایی در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۹ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

سیدعباس موسوی افزود: طی همین مدت تعداد ۶۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۲۲۹ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

*مهار کرونا بستگی به رفتار اجتماعی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه زمان مهار کرونا به رفتار اجتماعی بستگی دارد، تصریح کرد: برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله ایمن با افراد را رعایت کرد و از سفرهای غیرضرور، حضور در اجتماعات شلوغ پرهیز شود.

این مسئول اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوا، گردشگران از شهرهای مختلف کشور بدون توجه به هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، با تجمع و شنا در نوار ساحلی مازندران اوقات خود را در سایه کرونا می‌گذرانند.

*کرونا شوخی ندارد

موسوی با تاکید بر اینکه کرونا شوخی ندارد، مردم باید حفظ سلامتی خود را بسیار جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و ادامه کاهش حساسیت عمومی، با افزایش آمار مبتلایان به کرونا مواجه خواهیم شد.

وی یادآورشد: بیرون از منزل باید شست‌وشوی دست‌ها را به صورت مرتب انجام شود و هنگام خرید و حضور در مراکز شلوغ  از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنیم.