دوشنبه 26 خرداد 1399-20:4 کد خبر:80311

هر دم از این باغ بری می رسد:

مازندران در لیست شروع پیک کرونا

درحالی به پیشواز چهارمین ماه از آمدن کرونا در مازندران می‌رویم که خبری از نگرانی کرونایی در کوچه و خیابان‌های شهر نیست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، درحالی به پیشواز چهارمین ماه از آمدن کرونا در مازندران می‌رویم که خبری از نگرانی کرونایی در کوچه و خیابان‌های شهر نیست.

دیگر از آن نگرانی کرونایی اولیه خبری نیست و تعداد کسانی که از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند نیز به طور محسوسی کاهش یافته است.

مازندران که از زمانی‌که این مهمان ناخوانده پایش به استان باز شد تاکنون روزهای قرمز و زرد را تجربه کرده که دلیل اصلی که این استان را در وضعیت قرمز قرار داده گردشگرپذیر بودن آن بوده که کار دستش داد.

درحالی‌که مسئولان بهداشتی استان همواره بحث هشدارها را در دستور کار خود دارند که کرونا با کسی شوخی ندارد ولی به‌عینه می‌بینیم که برخی مردم بحث قرنطینه و رعایت مسائل بهاشتی را جدی نمی‌گیرند.

بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، در روند کشوری بیماری، تغییرات مختصر صعودی مشاهده می‌شود که نام استان مازندران نیز باتوجه به روند صعودی یا شروع پیک دیده می‌شود که درواقع هشدارهایی که مسئولان باتوجه به تعطیلات عید فطر و هفته گذشته داده بودند و جدی گرفته نشده بودند الان می‌تواند پیامدش را دید.

 از زمانی شیوع بیماری روند صعودی به خود گرفت که بسیاری از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برداشته شد و ازسوی دیگر از فاصله‌گذاری اجتماعی نیز کمتر خبری هست.

*47 بیمار کرونایی جدید در مازندران

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان مازندران، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۷ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: همچنین طی همین مدت تعداد ۴۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۲۵۱ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

*کرونا را جدی بگیرید

موسوی با تاکید بر اینکه کرونا را جدی بگیرید، خاطرنشان کرد:  فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی جز مسائلی است که باید رعایت شود.

وی در پایان گفت: پرهیز از سفرهای غیرضروری، عدم شرکت در تجمعات ، مراسم‌های عزا و عروسی و دورهمی‌ها و جشن‌ها و استفاده از ماسک جز توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود.