يکشنبه 1 تير 1399-17:37 کد خبر:80344

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خبر داد:

محاسبه برق مشترکان مازندرانی با تعرفه ۴ گرمسیری

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: برق مشترکان مازندرانی با تعرفه چهار گرمسیری محاسبه می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به  نقل از فارس، رضا غفاری اظهار کرد: استان مازندران جز منطقه گرمسیری چهار به‌ شمار می‌رود؛ به این معنا که نرخ برق از 15 خرداد تا 15 شهریور ماه با زمان‌های دیگر سال متفاوت است.

وی با بیان اینکه بهای برق مشترکان مازندرانی با تعرفه چهار گرمسیری محاسبه می‌شود، افزود: بر این اساس تعرفه ماه‌های گرم در مناطق گرمسیری چهار در فصل گرم سال تا ۴۰۰ کیلووات و در فصل غیر گرم سال تا ۲۰۰کیلووات ساعت با قیمت عادی محاسبه و دریافت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران تصریح کرد: بهای هر کیلووات ساعت در ماه‌های گرم سال مشترکان تا ۱۰۰ کیلووات ساعت به ازای هر کیلووات ساعت ۵۱۷ریال و مشترکان بین۱۰۰ تا ۲۰۰کیلووات ساعت، به ازای هر کیلووات ساعت مازاد بر ۱۰۰ کیلووات ۶۰۲ریال بوده که باید پرداخت شود.

این مسئول اضافه کرد: مشترکانی که مصرف برق آنها مازاد بر۲۰۰ تا ۳۰۰کیلووات ساعت باشد به ازای هر کیلووات ساعت مازاد ۱۰۷۴ریال  و مازاد بر۳۰۰ تا ۴۰۰کیلووات ساعت ۱۷۱۷ محاسبه می‌شود.

غفاری بیان کرد: الگوی مصرف برق مشترکان استان مازندران تا ۴۰۰ کیلووات ساعت شامل تعرفه چهار گرمسیری و در ایام سال تا ۲۰۰ کیلووات ساعت است که باید این الگو حفظ شود.

وی با اعلام اینکه در استان مازندران 40 درصد مشترکان بالای الگوی اعلام شده مصرف دارند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع بحث مصرف بهینه است که باید سرلوحه کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در پایان گفت: تمام مناطق استان مازندران به‌جز مناطق کلاردشت، مرزن‌آباد، کجور، کیاسر، محمدآباد، بلده، رینه  و آلاشت جز منطقه گرمسیری چهار محسوب می‌شود.