پنجشنبه 26 تير 1399-9:47 کد خبر:81450

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد:

نیازمند بازتعریف فعالیت معلمان در آغاز سال تحصیلی هستیم

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران گفت: برنامه ما برای اول مهر این است که کار در بستر مجازی تعریف شود چون در دوران کرونا باید از فضای مجازی به نحو مطلوب استفاده کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در نشست ویدئو کنفرانسی معاونان پرورشی استانها که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با توجه به فضای پیش آمده از ویروس کرونا بر لزوم باز تعریف نقش تربیتی و اجتماعی مربیان، معلمان و مدیران تاکید کرده و گفت: لازم است هم اسناد و هم در برنامه ها و فعالیت های سایر حوزه های آموزش و پرورش نیز در این مساله مورد توجه قرار گیرد.

براساس این گزارش،علیرضا سعدی پور با تاکید بر ضرورت ارائه تعریف جدید از کار پرورشی در بستر مجازی به علت کرونا و با توجه به ضرورت تعریف جدید برای فعالیت مربیان، معاونان پرورشی و مشاوران گفت: برنامه ما برای اول مهر این است که مدل سازی جدیدی برای این بخش تبیین شود و کار در بستر مجازی تعریف شود چون در دوران کرونا باید از فضای مجازی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش مازندران از ابتدای تعطیلات مدارس در اسفند ۹۸تعلیم و تربیت در فضای مجازی را به درستی مدیریت کرد، گفت: بزرگترین جشنواره فرهنگی کشور توسط معاونت پرورشی مازندران در دوران کرونا با تولید بیش از ۲۷هزار اثر فرهنگی، هنری، قرآنی و ... در جشنواره مازندران اتفاق افتاد که حرکتی بی سابقه بود.

سعدی پور با بیان اینکه برنامه های پرورشی و فرهنگی سال ۹۹از ابتدای مهرماه باید در بستر مجازی صورت گرفته و مدلسازی جدیدی برای آن انجام شود، خاطرنشان کرد: برنامه های پرورشی تقریبا تمام ساحت های تعلیم و تربیت مندرج در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش را در بر می گیرند و برای تحقق تربیت چند ساحتی و متوازن گریزی از توجه به آن نیست.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمله شهید رجایی که مربیان علوم تربیتی را سربازان انقلاب در آموزش و پرورش معرفی کرد، گفت: تنوع و گوناگونی فعالیت ها، در بر داشتن طیف گسترده ای از استعدادها، سلایق و علایق، داوطلبانه بودن و پوشش همه ساحت های تعلیم و تربیت مذکور در سند تحول بنیادین و همچنین تخصصی و حرفه ای بودن ازجمله ویژگی کارهای تربیتی و پرورشی در آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در ادامه به واگذاری نقش ها به دانش آموزان پرداخت و گفت: فعالیت های پرورشی و تربیتی با واگذاری نقش های اجتماعی ازجمله رویکرد جدی ما است و در این بخش برنامه هایی چون رویش بیان در اجرا، اجرای برنامه های رسمی و برگزاری صبحگاه  با اجرای فرزندان مستعد را داشتیم.

سعدی پور همچنین به بخش های دیگری از برنامه های این بخش اشاره کرده و  افزود: ۲۳هزار خلاصه نویسی کتاب توسط دانش آموزان را داشتیم ضمن اینکه با هدف تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی، برگزاری یادواره ۲هزار شهید دانش آموز را داشتیم همچنین دبیرخانه یادواره  ۴۰هزار شهید دانش آموز نیز در آموزش و پرورش مازندران مستقر است.

وی همچنین بر ضرورت بازسازی و نوسازی فضاهای پرورشی چون کتابخانه ها، نمازخانه ها، دارالقرآن ها و کانون ها تاکید کرد.