دوشنبه 30 تير 1399-12:38 کد خبر:81464

رئیس شبکه بهداشت آمل خبر داد:

سیر صعودی وحشتناک کرونا در آمل/ بیماران بستری از 400 نفر عبور کرد

رئیس شبکه بهداشت آمل گفت: بیش از 400 بیمار کرونایی در بیمارستان های آمل بستری هستند


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، کرونا در آمل از ابتدای تیرماه دوباره شدت گرفت و تبدیل به ابرچالشی برای آمل شد، تا جایی که شمار بیماران از 30 به سه رقمی رسید و در حالی که یک بیمارستان امام برای بیماران کرونایی اختصاص یافته بود در ظرف یک هفته مانند سابق هر 5 بیمارستان این شهرستان با تمام ظرفیت، بیماران کرونایی را بستری کردند.

بی توجهی مردم باعث سیر صعودی بیماران کرونایی شده است و محدودیت ها را کم اثر کرده است، تالارها بسته اند و هر گونه مراسم تخلف در نظر گرفته می شود، اما همچنان در باغ ها و خانه ها مراسم عروسی و جشن بصورت مخفیانه برگزار می شود.

آژیر قرمز آمل تا صحبت های سخنگوی وزارت بهداشت رفته است، اما برخی از مردم هنوز کووید 19 را باور ندارند، بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در جامعه حضور دارند و این سهل انگاری ها جان افراد بیشماری را خواهد گرفت.

فرامرز اکبری رئیس شبکه بهداشت آمل با اعلام خطر جدی در آمل، گفت وضعیت شهرستان همچنان قرمز است و تمام بیمارستان های شهرستان به پذیرش و بستری بیماران کرونایی اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 400 بیمار کرونایی در بیمارستان های آمل بستری هستند، عنوان کرد: تمام پنج بیمارستان شهرستان از ظرفیت خود برای پذیرش بیماران کرونایی  اقدام می کنند.

رئیس شبکه بهداشت آمل شهروندان را به زدن ماسک توصیه کرد و افزود: از تجمع چه به صورت خانوادگی و یا کاری خوداری کند، فاصله اجتماعی با اطرافیان را رعایت کنند و حدالمکان از منزل بیرون نیایند.

وی توجه مردم به پرتکل های بهداشتی را ضروری دانست و اظهار کرد:برگزاری مراسمات عروسی، کم توجهی به رعایت موارد بهداشتی، فاصله اجتماعی باعث شد بعد از مدتی کاهش این بیماری، شاهد افزایش این بیماری باشیم.

وضعیت کرونا در آمل از وضعیت بحرانی نیز عبور کرده است، حتی به گفته برخی از کادر درمان مجبور به مرخص کردن بیمارانی با وضعیت 60 درصد آسیب ریه شده اند.

کم توجهی به مسئولیت اجتماعی شاهد سیر صعودی وحشتناکی در دو هفته گذشته در آمل بودیم که باعث شد برخی مدیران زحمتکشی که از ابتدای کرونا با جان و دل برای کاهش این بیماری در شهرستان تلاش کردند، امروز در بستر بیماری باشند.

جمشید نیکزاد رئیس هلال احمر و حجت السلام رمضانی رئیس اداره تبلیغات و دو نفر از طلبه های که در غسل دادن میت فعالیت می کردند، امروز به خاطر بی توجهی های عده ای تب کرونا را تجربه می کنند.