يکشنبه 5 مرداد 1399-18:36 کد خبر:81495

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران خبر داد:

تعطیلی طرح‌های دریا در سواحل مازندران/ استقرار ناجیان در نقاط پرخطر

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: با اوج‌گیری ویروس کرونا ما مجبور به تعطیلی کامل طرح‌های دریای سواحل استان شدیم، اما در نقاط حادثه‌خیز سواحل، ناجیان مستقر بودند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، نقی کریمیان در شرح فعالیت ناجیان استان مازندران اظهار کرد: از ابتدای خرداد امسال ناجیان در ۳۷۵ نقطه از سواحل استان مازندران بالغ بر ۶۰۰ نفر با ظرفیت ۶۰ درصد مستقر بودند.

وی اعلام کرد: از تاریخ ۱۵ خرداد نیز ۹۵۰ نفر از ناجیان با ظرفیت ۱۰۰ درصد در سواحل استان مستقر شدند که سهم هر قسمت از ساحل هر شهرستان دو نفر بود.

کریمیان تصریح کرد: در ۳۷۵ نقطه سواحل استان مازندران، ۳۱۹ نجات یافته داشتیم که از این تعداد ۲۷۰ نفر مرد و ۴۹ نفر زن بودند که در ساعات کاری منجیان ۶ نفر در دریای مازندران غریق شدند که برخی‌ها در مناطق ممنوع شنا اتفاق افتاده است همچنین در ساعات غیر کاری ناجیان ،  هشت غرق شدند.

رئیس هیات نجات غریق مازندران به اوج‌گیری ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با اوج‌گیری ویروس کرونا ما مجبور به تعطیلی کامل طرح‌های دریا سواحل استان چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی شدیم، اما در نقاط حادثه خیز سواحل، ناجیان ما مستقر بودند.

وی گفت: از مردم انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، شاهد این هستیم که مردم همچنان بدون استفاده از ماسک و دستکش از سواحل و دریا استفاده می‌کنند.