يکشنبه 5 مرداد 1399-18:53 کد خبر:81497

معاون فرماندار محمودآباد خبر داد:

خسارت کرونا به 833 بنگاه اقتصادی در محمودآباد

معاون فرماندار محمودآباد از خسارت کرونا به 833 بنگاه اقتصادی در این شهرستان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، صدیقه حق شناس در جلسه تسهیلات بنگاه های اقتصادی استان که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شده بود،  گفت: در راستای تامین و جبران بخشی از خسارت های  اقتصادی کرونا به کلیه کارخانه ها  و بنگاههای اقتصادی و مراکز گردشگری  تا کنون 360 میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و 164 نفر به منظور اخذ 30 میلیارد و 140 میلیون ریال تسهیلات بانکی با تایید دستگاه های اجرایی در پرتال بانک ها آماده پرداخت تسهیلات می باشند.

 معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان محمودآباد گفت: 906 نفر در سامانه بیمه بیکاری در ایام شیوع ویروس کرونا ثبت نام کردند که 833 نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می باشند که از این تعداد 749 نفر بیمه بیکاری دریافت نمودند.

 وی گفت: با تسهیلات پرداختی صورت گرفته 288فرصت  اشتغال تثبیت شده و متقاضیان دریافت تسهیلات بنگاه های آسیب دیده کرونا ویروس تنها تا پایان ساعت 24 روز یکشنبه 5 مرداد فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه کارا به نشانی www.kara.mcls.gov.ir  در قسمت تسهیلات کرونا فرآیند ثبت نام را با ثبت کدملّی آغاز نمایند.

آمار نگران کننده کرونا در محمودآباد

علیرضا شریعت فرماندار محمودآباد نیز از آغاز بکار دبیرخانه مرکزی ستاد مقابله با کرونا شهرستان به محوریت شورای تامین خبر داد و افزود : متاسفانه روند رو به افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کورید 19 در محمودآباد ضمن  تکمیل ظرفیت کلیه مراکز درمانی و بالاخص بیمارستان محمودآباد ، موجب ابتلای کادر درمانی و کاهش نیروی انسانی شبکه بهداشت و درمان در ارائه خدمات به شهروندان و مراجعه کنندگان شده است.

وی از شهروندان خواست با توجه به شرایط بحرانی و فوق حاد شهرستان از مراجعه به ادارات به منظور پیگیری امورات غیر ضروری اداری پرهیز نموده و مدیران ادارات نیز با مدیریت منابع انسانی در اختیار و تاکید به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط پرسنل و مراجعه کنندگان از شیوع این بیماری پیشگیری و پرهیز نمایند.

 فرماندار محمودآباد گفت: انتظار میرود واحدهای تجاری شلوغ و پر ازدحام علیرغم مشکلات اقتصادی موجود همکاری لازم را داشته باشند و به صورت داوطلبانه نسبت به تعطیلی مقطعی خود اقدام نمایند تا در کاهش تعداد تلفات افراد مبتلا نقش تاثیر گذار داشته باشند.

 وی تاکید کرد: اطلاع رسانی های لازم در خصوص رعایت و الزام و توجه به پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک به کلیه واحدهای تولیدی و کارخانه ها و بازاریان و اصناف ابلاغ شده و کوتاهی و قصور از سمت هر واحد اقتصادی چون با سلامت جامعه سرکار دارد بدون هیچ اغماضی و با تعطیلی و پلمپ همراه خواهد بود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان محمودآباد از تشکیل 5 اکیپ بازرسی با مسئولیت مدیران ادارات خبر داد و گفت: تاکنون 236 مورد بازدید از اماکن عمومی در شهرهای محمودآباد و سرخ رود صورت گرفته و 48 واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده که از این تعداد 28 واحد پلمپ گردید.