شنبه 8 شهريور 1399-10:31 کد خبر:82658

از ادامه روند کاهشی بیماران کرونایی تا نگرانی خیزصعودی

حدود سه هفته‌ای است که شاهد روند کاهشی موارد ابتلا و هم بستری بیماران کرونایی در مازندران هستیم ولی جاده‌های شلوغ نگرانی‌ها را در ارتباط با خیز مجدد کرونا بیشتر می‌کند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، طی سه هفته گذشته شاهد روند کاهشی آمار هم ابتلا و هم موارد بستری در استان مازندران بودیم به‌طوری‌که آمار بستری بیماران که در استان به ۲هزار نفر رسیده بود به کمتر از هزار نفر رسید.

اکنون هم این روند کاهشی ادامه و آمار موارد ابتلای روزانه نیز در حال نزدیک شدن به دو رقمی است اما جاده‌های شلوغ و حضور مسافران مازندران را نگران‌تر کرده است؛ چرا که ترافیک سنگین در جاده‌ها علامت خیز مجدد ویروس است و برای استانی همانند مازندران با امکانات محدود بهداشتی اصلا خبر خوبی نیست.

درست است مازندران برای دومین بار و از نیمه‌دوم تیرماه امسال وارد وضعیت قرمز کرونایی شده اما در پیک دوم و تغییر وضعیت بیماران و در کنار آن خستگی کادر درمان و سایر مشکلات وضعیت مهار بیماری را سخت‌تر و سخت‌تر کرده است.

 سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۸۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۱۱۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۵۴۹ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۷۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

موسوی با اعلام اینکه براساس مطالعات انجام گرفته افزایش میزان مسافرت‌ها و تجمعات و نیز بی‌توجهی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی رابطه مستقیمی با افزایش بیماری کووید ۱۹ داشته است، تصریح کرد: این افزایش در بیماران سرپایی با فاصله یک هفته، بیماران بستری شده پس از ۲ تا ۳ هفته و بیماران بدحال در هفته چهارم، خود را نشان داده که یک نگرانی و تهدید جدی برای مردم استان محسوب می‌شود.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار جدید بستری و ۴۶ بیمار هم  ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ۴۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

براساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۱۰۸ مورد ابتلای جدید کرونا داشتیم و همچنین تعداد ۷۲۸ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.