دوشنبه 17 شهريور 1399-15:25 کد خبر:82706

در نشست مشترک معاون وزیر و احمد حسین زادگان، استاندار مازندران مطرح شد:

پیگیری صدور مجوز برای تاسیس دو شرکت حمل و نقل بین المللی در مازندران / توافق 1000 میلیاردی استاندار

پیگیری صدور مجوز برای تاسیس دو شرکت حمل و نقل بین المللی در مازندران، حاصل نشست استاندار و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در تهران بود. ‎ ‎


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، نشست مشترک عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و احمد حسین زادگان، استاندار مازندران با محوریت بررسی پروژه های راهداری و رفع مشکلات این بخش برگزار شد.

براساس این گزارش،بحث و تبادل نظر در خصوص ارتقا کمی و کیفی شرکت های حمل و نقل در مازندران و رفع مشکلات شرکت های حمل نقل بین المللی، محورها و شریان های اصلی استان و حفظ، نگهداری و ارتقاء راه های روستایی مازندران در این دیدار صورت گرفت.

در این دیدار؛ اخذ مجوز دو شرکت حمل و نقل بین المللی برای پایانه های صادراتی و واحدهای تولیدی که پیشتر با تلاش استاندار مازندران مصوب شد در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور پیگیری شد.

استان مازندران فاقد شرکت حمل و نقل بین المللی است و با توجه به این که پایانه های صادراتی مهمی در حال فعالیت و راه اندازی هستند و با عنایت به فعالیت برخی شرکت ها و واحدهای تولیدی صادراتی، نیاز به تاسیس و راه اندازی شرکت های حمل و نقل بین المللی و تقویت و توانمندسازی این بخش به عنوان یک ضرورت برای اقتصاد استان دارد.

استاندار مازندران از توافق اولیه 1000 میلیارد ریالی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور خبر داد و گفت: بر اساس این توافق؛ 40 درصد از اعتبار یاد شده از سوی استان و 60 درصد از سوی سازمان راهداری برای پیچ های خطرناک، تقاطع های خطرآفرین، روکش و بهسازی راه ها و دیگر پروژه های حوزه راه در مازندران تامین می شود.

احمد حسین زادگان، بهسازی راه های روستایی، تسریع در پیشرفت راه ها و شریان های اصلی و رسیدگی به مشکلات این بخش بویژه حوزه حمل نقل را بسیار مهم و از دغدغه های عمرانی استان عنوان کرد.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز در این دیدار که نجفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان حضور داشت، محورهای مواصلاتی استان را در شمار شریان های مهم کشور خواند و حمایت خود را از پروژه های راهسازی استان اعلام کرد.

مقام عالی دولت در مازندران در این روز همچنین؛ با مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به منظور تداوم جلب حمایت های این ستاد از واحدهای تولیدی استان و مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور و جمعی از صنعت گران مازنی و برخی مدیران بانک صنعت و معدن برای بررسی مسایل و مشکلات این بخش در سال جهش تولید و ارایه راهکارهای لازم در تهران دیدار کرد.