شنبه 22 شهريور 1399-15:52 کد خبر:82742

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

روند نزولی ابتلا به کرونا در استان مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به کنترل شیوع ویروس کرونا، گفت: در روزهای اخیر روند ابتلا به کرونا در مازندران نزولی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار داشت: در شرایط کنونی در بحث ابتلا روند نزولی خوبی داشتیم. اغلب شهرستان‌ها به ثبات نسبی رسیدند و باید تلاش کنیم این ثبات را حفظ کنیم.

وی افزود: تجربه ثابت کرد با بازگشایی‌ها رعایت مسائل بهداشتی کاهش و خیز بیماری افزایش می یابد،هنوز در برخی مسائل مشکل داریم استفاده از ماسک در تمام عموم نداریم به عنوان مثال اصناف زیاد این امر را رعایت نمی‌کنند باید فکری اساسی صورت داد.

موسوی گفت: فروشنده اجناس خود را به فروش می‌رساند حتی اگر مشتری نداشته باشد، باید از ماسک استفاده کند همچنین عدم استفاده رانندگان وسایل نقلیه از ماسک نیز ریسک ابتلا را بالا می برد.

وی بیان کرد: جایگزین کردن نیروی انسانی پزشکی سخت است،روز گذشته  یکی از پرستاران  به خیل شهدای سلامت پیوست که جایگزین کردن این نیروها برای ما سخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طبق دستور العمل  برپایی نمایشگاه عمومی ممنوع بوده اما نمایشگاه تخصصی که مشتری تخصصی داشته مشکلی ندارد و مراکز آموزشی نیز باید بررسی شود.

 موسوی گفت: در بحث  واکسن آنفولانزا اگر مسائل بهداشتی رعایت شود و  خوب مدیریت کنیم نیاز به واکسن نیست و بدانیم این  واکسن برای جمعیت عموم نیاز نیست.