چهارشنبه 2 مهر 1399-12:54 کد خبر:83815

این روزها تغییرات شورای شهرها در مازندران تمامی ندارد:

استعفای دقیقه نودی در شورای شهر محمود آباد

دست اتفاقات شورای شهر محمودآباد را نیز بی نصیب نگذاشت و در تازه ترین رویداد عضوی دیگر از این شورا دست به استعفا زد تا کرسی خود را با عضو عدل البدل این شورا جایگزین کند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، پنجمین دوره شورای شهر محمودآباد نیز همانند سایر شهرهای مازندران با حاشیه هایی همراه بود و در دقیقه ۹۰ پایان دوره شورای پنجم دستخوش تغییرات شد،البته این تغییرات در ساختمان شهرداری محمودآباد برخلاف دیگر شهرهایی که دچار تغییر اعضای شورای شهر شدند کمتر دیده شد.

درگیری‌های مستمر و طولانی اعضای شورای شهر بهشهر که به تعلیق هر پنج عضو از شورا و بازگشت آن‌ها پس از چند ماه به عرصه مدیریت شهری منجر شد، پرونده پر سر و صدای پنج عضو شورای شهر بابل، به بیرون از صحن شورا کشیده شدن اختلافات اعضای شورای قائمشهر، انحلال شورای شهر سلمانشهر، بازداشت یک عضو شورای امیرکلا، بازداشت یکی از اعضای شورای بابلسر و غیبت های طولانی مدت برخی از اعضای شورای شهر آمل و خارج شدن شورای شهر مرکز استان به دلیل دستگیری پنج عضو ان به اتهام اختلاس از اتفاقات و حاشیه هایی بود که منخبین پنجمین دور از انتخابات شورای شهر برای مازندران به یادگار گذاشت.

دست اتفاقات شورای شهر محمودآباد را نیز بی نصیب نگذاشت و در تازه ترین رویداد عضوی دیگر از این شورا دست به استعفا زد تا کرسی خود را با عضو عدل البدل این شورا جایگزین کند، البته شورای شهر محمودآباد پیش از این نیز به دلایل مختلف اعضای خود را از دست داد.

در پنجمین دوره از انتخابات شورای شهر سیف الله فرزانه ، مهرداد خسروی ، نورالله قلی زاده ، محسن صالحی  و مرتضی غلامی توانستند با کسب بیشترین آرا به عمارت شهرداری محمودآباد راه یابند ولی قبل از اینکه این دوره به پایان برسد ۲ عضو از این اعضای اصلی با استعفای خود جایشان رابه اعضای علی البدل دادند.

در تبصره هفت قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور، پیش بینی شده است : هر گاه عضو یا اعضایی به هر دلیل از عضویت شورا خارج شوند، از اعضای علی‌البدل برای عضویت در شورا به ترتیب آراء دعوت ‌می‌شود.

اولین عضو شورای شهر محمودآباد که دست به استعفا زد سیف الله فرزانه بود که پس از گذشت یک سال و نیم از عضویتش در شورای شهر پیشنهاد مدیریت بر اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی را پذیرفت و از کرسی عضویت شورای شهر کناره گیری کرد و جای خود را به سعید بناساز اولین عضو علی البدل داد.

با اینکه در حال حاضر زمان زیادی به پایان عمر دوره پنجم شوراها نمانده است هفته گذشته در تاریخ ۲۴ شهریور ماه یکی دیگر از اعضای شورای شهر استعفا داد که در غیاب یکی از اعضا به موافقت سه عضو دیگر شواری شهر رسید و پس از آن در کمیته انطباق مورد تایید فرماندار قرار گرفت.

با وجود حواشی و روایات متفاوت از استعفای مرتضی غلامی که برای چند روز در میان مردم شهر دهان به دهان شد، او در یک اعلام رسمی علت استعفایش را در متن استعفانامه خود مشکلات شخصی و بیماری و عدم توانایی جسمی عنوان کرد.

پس از استعفای غلامی ، حامد باقری عضو دوم علی البدل روز گذشته با برگزاری مراسم تحلیف وارد عمارت شهرداری محمودآباد شد.

استعفا در شهرداری محمودآباد در زمان شورای پنجم فقط به اعضای شورای شهر ختم نشده بلکه مرداد ماه امسال بود که شهردار محمودآباد به علت آنچه که مشکلات شخصی و نداشتن روحیه مناسب کاری نامیده شد پس از حدود ۱۸ ماه از سمت خود استعفا داد و جایش را به سرپرست سپرد.

پس از استعفای علی صیغل وازی که در یک جلسه از طرف اعضا پذیرفته شد ، حمید بطیاری مدیرحراست شهرداری با موافقت تمامی اعضای شورای شهر به عنوان سرپرست شهرداری محمودآباد انتخاب شد.

شهرستان ساحلی محمودآباد بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد  و این شهرستان دارای دو شهر محمودآباد و سرخرود می باشد.