يکشنبه 13 مهر 1399-9:58 کد خبر:83896

مردم از گرانی مرغ نالانند و مرغداران از نهاده‌ها:

استارت مرغ در پیست گرانی/قیمت مرغ در بازار مازندران از 20 هزار تومان گذشت

بر اساس اظهارات فعالان صنفی، مرغ وارد دور جدیدی از گرانی شده و با عبور از مرز 20 هزار تومان، تازه نفس گرفته و حالا حالاها قصد توقف ندارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، کامران هاشمی در خصوص تازه‌ترین اخبار از بازار مرغ و تخم‌مرغ می‌گوید: قیمت هر شانه تخم مرغ همچنان بدون تغییر نسبت به هفته گذشته مانده است.

وی افزود: قیمت این کالا در بازارهای مازندران، بین 30 تا 31 هزار تومان است و به نظر می‌رسد با توجه به توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب در کشور و همچنین کاهش صادرات، شاهد روند نزولی قیمت باشیم.

رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران از افزایش 1500 تومانی هر کیلو مرغ در بازار امروز خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو مرغ در بازارهای مازندران به 20 هزار و 500 تومان طی روز جاری رسید.

هاشمی ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود بازار، این افزایش قیمت تازه ابتدای روند صعودی قیمت این کالا است و بنظر می‌رسد این روند طی هفته‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش تقاضا علت این گرانی است، اعلام کرد: خیر، این افزایش قیمت، هیچ ارتباطی با افزایش تقاضا ندارد، چرا که در فصلی هستیم که نه مراسمی برگزار می‌شود و نه مسافرتی انجام می‌شود و تقاضا یک روند ثابتی را طی می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران تاکید کرد: علت اصلی گرانی مرغ، کمبود و گرانی قیمت نهاده‌های دامی است و تا این موضوع از سوی مسئولان امر که ماه‌ها است مورد مطالبه جدی مرغداران است، مرتفع نشود، نوسانات بازار مرغ، دور از انتظار نیست.

گفتنی است این روزها گرانی دیگر یک خبر تازه نیست، به هر کجای بازار که سری بزنید، گرانی پای ثابت بحث محافل است و حالا با این روند پر شتاب و همه‌گیر گرانی در بازار، این سفره مردم و اقشار آسیب‌پذیر است که کوچک و کوچک‌تر می‌شود.