چهارشنبه 16 مهر 1399-9:36 کد خبر:83930

استاندار مازندران اعلام کرد:

اعمال محدودیت‌ نداریم اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است

استاندار مازندران گفت: دستورالعملی برای محدودیت تردد در استان نداریم اما انتظار داریم هم‌وطنان ما از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایلنا، احمد حسین زادگان در آستانه تعطیلات اربعین، بابیان اینکه ویروس کرونا همچنان در حال تاخت‌وتاز است و تجربه نشان می‌دهد که نمی توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود و با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، موج بعدی شیوع به راه خواهد افتاد، گفت:استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهم‌ترین سلاح در مقابل این بیماری است.

وی به تعطیلات پایان هفته که هم‌زمان با اربعین حسینی است، اشاره کرد و گفت: دستورالعملی برای محدودیت تردد در استان نداریم اما انتظار داریم هم‌وطنان ما از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

استاندار مازندران گفت:هرچند سفر به استان مازندران مختص به‌روزهای پایانی هفته نیست و این استان در طول هفته هم میزبان مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است و تنها محدودیت تردد نمی‌تواند ما از این ویروس منحوس مصون دارد، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک با توجه به همه‌گیری بیماری ویروسی کرونا و آمار افزایشی و نگران‌کننده مبتلایان یک ضرورت است که از سوی همگان باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون هم باید تردد های بین استانی و بین شهری کاهش پیدا کند، ادامه داد:البته اگر ترددها به استان از حد معمول آن خارج شود می‌تواند احتمال آسیب‌پذیری مردم به ویروس کرونا را بیشتر کند ضمن اینکه از بازاریان و اصناف نیز انتظار می‌رود مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک را به خوبی رعایت کنند و به دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کرونا متعهد باشند.

حسین زادگان گفت:استفاده از ماسک یک تغییر در سبک زندگی محسوب می‌شود، تغییری که یک واجب است و درواقع اختیاری نیست، تجربه نشان داده هرگاه بهداشت را رعایت کردیم؛ آسیب کمتری دیدیم.

وی افزود:توصیه اولیه ما به مردم اقصی نقاط ایران که قصد مسافرت به خصوص به استان مازندران رادارند، این است که استان ما در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و در حد امکان از سفر به این خطه شمال کشور در وضعیت کرونایی پرهیز کنند.

براساس این گزارش، براساس اعلام روسای دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل، ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی و بستری ۹۲ بیمار جدید کرونایی در استان، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی به ۴۵۳ نفر رسید.

همچنین ۷۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستانهای زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل مرخص شدند و ۱۱۵ بیمار مبتلا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مداوا و درمان هستند.