چهارشنبه 21 آبان 1399-9:35 کد خبر:85061

خبرگزاری مهر گزارش می دهد:

آمل فراقرمز شد/ آمار سه رقمی بیماران کرونایی

با پذیرش سه رقمی بیماران کرونایی زنگ خطر شیوع موج سوم کرونا در آمل نواخته شد و این درحالی که همچنان این بیماری ساده انگاری می شود.


خزرتیترخبر: پیک دوم کرونا که در شهرستان آمل شروع و پس از آن در دیگر مناطق کشور اوج گیری شده بود، حالا بعد از گذشت چند ماه، زنگ خطر این میهمان ناخوانده دوباره دراین شهر توسط ستاد مقابله با کرونای این شهرستان به صدا درآمد.

پیک دوم بیماری کرونا در شهرستان آمل رئیس و پرستار بیمارستان امام خمینی (ره) را ناباورانه به جمع شهدای مدافعان سلامت استان کشاند و دهها شهروند دیگر این شهرستان را به علت سهل انگاری وعادی انگاری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به لیست متوفیان شهرستان اضافه کرده بود.

اعمال برخی محدودیت‌های سختگیرانه که نوشتاری پس از مرگ سهراب بوده، اما توانسته بیمارستان‌های شهرستان آمل را برای حداقل چند ماه خلوت تر و شهرستان را از وضعیت قرمز به نارنجی و مرز سفید برساند.

پایان ماه محرم و صفر و ممنوعیت برپایی برخی مجالس جشن و شادی و دورهمی هایی که تجمع افراد را به همراه داشت اما متأسفانه در هفته‌های گذشته بساط جشن وعروسی ها در شرایطی که سایه شوم کرونا در بیشتر شهرهای کشور وجود دارد، باعث شده تا روند ابتلاء و شیوع دوباره این بیماری را در شهرستان صعودی کند و مسئولان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آمل را برآن داشت تا وضعیت کنونی شهرستان را از یک هفته گذشته تاکنون فراتر از قرمز اعلام کردند.

آمل، رتبه نخست آمار تعداد مبتلایان کرونایی درمازندران

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آمل در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری ومقابله با کرونا این شهرستان، وضعیت بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان‌های آمل را رو به افزایش اعلام کرد.

فرامرز اکبری گفت: پس از دوهفته آرامش نسبی، متأسفانه، در روزهای اخیر، مرگ ناشی از کرونا در بیمارستانها شروع شده واین درحالی هست که تعداد زیادی ازبیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی افزود: متأسفانه اکنون وضعیت شهرستان آمل به لحاظ اوج گیری دوباره بیماری کرونا اصلاً شرایط خوبی نیست و درحد فراتراز قرمز هست و از نظرآمار تعداد مبتلایان نسبت به دیگر شهرهای مازندران، شهرستان آمل متأسفانه رتبه نخست را دارد.

تعداد بیماران کرونایی ۳ رقمی شد

مدیرشبکه بهداشت و درمان آمل با بیان اینکه تا هفته گذشته تعداد کل پذیرش و نیز بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های این شهرستان کمتراز ۱۰۰ بیمار بوده است، گفت: متأسفانه دریک هفته اخیر تعداد پذیرش وبستری دراین شهرستان به بیش از ۱۵۰ بیمار در روز رسیده که این وضعیت اکنون نگران کننده است.

اکبری، با اشاره به اینکه از ۵ بیمارستان دولتی وخصوصی شهرستان آمل هم اکنون در ۴ بیمارستان این شهرستان بیماران کرونایی پذیرش و بستری هستند، اضافه کرد، همانند گذشته درخواست جدی از شهروندان، ماندن درخانه رعایت درست وکامل شیوه نامه‌های بهداشتی ازجمله زدن ماسک، فاصله اجتماعی است.

وی درعین حال از شهروندان نیز درخواست کرد تا حد امکان از برپایی دورهمی ها ونیز اقدام به برپایی جشن عروسی وتولد ونامزدی ونیزترحیم اموات حتی درفضای روباز به طور جدی خودداری کنند.

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی درآمل

درهمین حال ستاد مقابله با کرونا شهرستان آمل در فرمانداری این شهرستان، درتازه ترین تصمیم‌های خود برخی محدویت ها را با هدف کاهش وپیشگیری از اوج گیری بیماری کرونا دراین شهرستان از روزسه شنبه ۲۰ آبان اجرایی کرده است، با تصمیم این ستاد، قرارگاه نظارت بر بازار در شهرستان آمل تشکیل و طرح تعطیلی واحدهای صنفی متخلف کرونایی در محل فرمانداری به قید فوریت برگزار می‌شود.

معاون سیاسی وامنیتی فرماندارشهرستان آمل نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نظارت بر بانک‌ها، مؤسسات دولتی و ادارات، جایگاه‌های سوخت و واحدهای خبازی شهرستان در راستای شرح وظایف ابلاغی با جدیت انجام خواهد شد.

دورکاری ادارات

قدرت الله نائیج نژاد با بیان اینکه ادامه فرایند آموزشی دانش آموزان همانند چند وقت گذشته به صورت غیرحضوری خواهد بود، درخصوص شرایط کاری کارکنان ادارت ونهادهای دولتی نیز گفت: دورکاری برای بیشتر ادارات شهرستان توصیه شده ودرصورت الزام به حضور کارکنان، باید حداکثر تا یک سوم تعداد کل نیروها با نظر مدیر ادارات مربوطه حضور یابند.

وی ادامه داد: بازارهای هفتگی یکشنبه دوشنبه پنج شنبه و جمعه بازاردرسطح شهرهای حوزه شهرستان آمل در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل خواهند شد.

پلمپ برای واحدهای متخلف صنفی

معاون سیاسی وامنیتی فرماندار آمل در خصوص تصمیم‌های ستاد مقابله با کرونا شهرستان برای واحدهای صنفی نیز گفت: برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی درجایگاههای عرضه سوخت درشهرستان از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خواسته شده تا روزانه ودوره ای نظارت جدی داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف و گزارشات مردمی، بدون هیچ اغماضی جایگاه‌های متخلف را پلمب کنند.

نائیج نژاد اضافه کرد: که فعالیت تمامی پاساژها ومراکز تجاری سطح شه رستان تا ساعت ۱۸ عصر تعیین شده و اداره صمت با همکاری سایر ادارات مرتبط با بازدید ازاماکن مکلف به اخذ تعهد از مدیر پاساژ هستند.

ممنوعیت برپایی هرگونه جشن ومجالس ترحیم

وی درخصوص تصمیم ستادمقابله با کرونا شهرستان آمل درخصوص برپایی جشن‌های عروسی وترحیم اموات درسطح مناطق شهری وروستایی توسط برخی افراد نیزگفت: متأسفانه بی توجهی برخی افراد در برگزاری تجمع‌های غیرضروری ازجمله برپایی عروسی‌ها، مجالس ترحیم ودورهمی های خانوادگی باعث شیوع بالای کرونا وقرمزشدن وضعیت شهرستان منجر شد.

معاون فرماندار ویژه آمل تاکید کرد:همه مراسم‌های عروسی و عزا در شهر و روستا بدون استثنا ممنوع است، وبخشداران و دهیاران باید درصورت مشاهده موارد تخلف به مسئولان بالادستی اطلاع تا شرایط برخورد جدی وقضایی با متخلفان برابر قانون اعامل شود.

نائیج نژاد ادامه داد:همچنین با تصمیم ستاد مقابله با کرونا شهرستان آمل، تمامی رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع غذای سطح شهرستان، فقط با الزام شدن به فعالیت بیرون برغذا می‌توانند فعالیت کنند.

توزیع ماسک وضدعفونی توسط شهرداری‌ها

وی همچنین اضافه کرد: صدور دفترچه درمانی بیمه، رایگان و بدون ارزیابی سوابق بدهی انجام خواهد شد.

معاون سیاسی وامنیتی فرماندار آمل همچنین از شهرداری‌های آمل، رینه، گزنک، بابکان، دابودشت وامامزاده عبداله خواست، شرایط برای ایجاد ایستگاه‌های توزیع ماسک درسطح شهر فراهم و درساعت های مشخصی اقدام به ضد عفونی معابر پرتردد شهری و ایستگاه‌های وسایل نقلیه عمومی اقدام کنند.

نائیج نژاد ابرازامیدواری کرد که با تصیم های گرفته شده شهرستان، بتواند حداقل شرایط را درمسیراوج گیری دوباره بیماری کرونا، کنترل، پیشگیری وانشاله متوقف کرد.

شهرستان آمل بیش از ۴۰۶ هزارنفرجمعیت دارد و وجود جاده هراز درشهرستان آمل به عنوان نزدیکترین شهر پایتخت نشین ها به مازندران، در روزهای تعطیلی‌های آخرهفته یکی از چالش‌های جدی مردم این شهرستان وحجم بالای تردد وشلوغی محیط شهری ومکان های تفریحی ورفاهی می‌دانند.