شنبه 24 آبان 1399-10:11 کد خبر:85075

آخرین وضعیت روزهای قرمز کرونایی در مازندران

طی شبانه‌روز گذشته تعداد ۱۲۰ بیمار جدید به جمع بیماران کرونایی در استان مازندران اضافه شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، نهمین ماه از شیوع ویروس کرونا با پنجمین ماه از روزهای قرمز کرونایی در حالی همزمان شد که شاهد اوج‌گیری آمار مبتلایان و تعداد بستری‌شدگان در استان مازندران هستیم.

این روزها درحالی دردسرهای قرمز کرونایی درحالی رو به پیشتازی است که ادامه روزهای قرمز کرونایی نگرانی‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

از نیمه دوم تیر ماه امسال زنگ خطر قرمز کرونایی در استان مازندران به صدا درآمد و تکرار روزهای قرمز کرونایی با کم‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و حضور در مجلس و مهمانی‌ها سهم مردم این استان شده است.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۱۴۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۶۲۴  نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۵۴ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: تاکید ما به همه شهروندان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌‌گذاری اجتماعی است.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار جدید بستری و ۱۵ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۳۹ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

براساس این گزارش، با بستری شدن تعداد ۱۲۰ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۷۸۲ نفر رسید.