جمعه 21 شهريور 1393-12:6 کد خبر:868

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری خبر داد :

طرح جمع آوري كاغذهاي ضايعاتي ادارات از سوي سازمان مديريت پسماند

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری از اجرای طرح جمع آوری کاغذهای ضایعاتی ادارات سطح شهر ساری خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداری ساری،مهدی قانعی در مورد این طرح افزود:کاغذ به عنوان يك كالاي استراتژيك كه در حدود 85 تا 90 درصد آن از درختان جنگل هاي طبيعي و دست كاشت بدست مي آيد سهم زيادي از زباله هاي خانگي و اداري و تجاري را به خودش اختصاص داده است كه به عنوان سلطان زائدات لقب گرفته است.

وی خاطر نشان کرد:توليد روز افزون زباله از جمله كاغذ و مقوا و دفع غير اصولي آن به محيط زيست،علاوه بر هدر دادن سرمايه ملي، باعث از بين رفتن منابع طبيعي مي شود و با توجه به مشكلات مربوط به كمبود مواد اوليه چوبي براي صنايع خميركاغذ كشور، يكي از بهترين راه حل هاي ممكن در دنيا، بازيافت كاغذ مي باشد.

قانعی اظهار داشت: مزاياي بازيافت كاغذ به عنوان كالاي استراتژيك و ارزشمند در كشور ما به دلايل سودآوري آن، كاهش وابستگي به واردات اين محصول، كاهش هزينه تبديل و توليد آن از الياف گياهي به كاغذ  و اشتغال از اهميت خاصي بر خوردار مي باشد.

وی تصریح کرد:در همين راستا ، طرح جمع آوري كاغذ از ادارات،در سطح شهر از سوي سازمان پسماند شهرداري ساري آغازشد که بر اين اساس هر كدام از مناطق 3 گانه شهر به دو ناحيه تقسيم و در مجموع 6 ناحيه شهر طي 6 روز اداري تحت پوشش قرار مي گيرند.

قانعی با بیان اینکه ازدحام ادارات وسازمان ها در مناطق 1 و 2 بوده كه با برنامه زمانبندي تهيه شده ،در روزهاي مورد نظرجمع آوري صورت مي پذيرد گفت:درحال حاضر نيزبا حضور نماينده سازمان در تمام ادارات ،آموزش اوليه در دست اجرا بوده تا از هفته آينده عمليات جمع آوري زباله هاي كاغذي از ادارات اجرايي گردد.

وی همچنین افزود:با توجه به اهميت جمع آوري و بازيافت ضايعات كاغذ، نه تنها اين فعاليت در حفظ محيط زيست و جنگل ها كمك بسيار بزرگي خواهد بود بلكه زمينه حمايت از منافع توليد كنندگان و پيمانكاران صنعت كاغذ را فراهم خواهد كرد.