دوشنبه 8 دی 1399-16:30 کد خبر:87357

شمال نیوز گزارش می دهد:

از ضعف مدیریت یک استان تا دشواری‌های فوتبال در استخر وطنی قائم‌شهر

آنچه که روز جمعه در بازی بین دو تیم نساجی مازندران و پرسپولیس رخ داد، برنده‌ای نداشت اما قطعاً یک بازنده بزرگ داشت و آن مدیران ضعیف و منفعل استان بود.


خزرتیترخبر: تیم فوتبال نساجی مازندران یکی از مهم‌ترین گرانیگاه‌هایی است که مدیران ورزشی و حتی مدیران سیاسی می‌توانند با کمک گرفتن از توان و قدرت این تیم، استعدادهای بی‌شمار فوتبال مازندران را به رخ خوش‌نشینان ورزش کشور بکشند تا امتیاز ورزشی بیشتری برای جوانان بگیرند.

وجود چنین تیمی در هر استانی مانند یک ماشین امضا عمل می‌کرد تا مدیران ارشد کشوری را مجاب کند که با اختصاص حداقل امکانات ورزشی برای استان موافقت کنند اما در مازندران، عزمی برای گرفتن این امکانات دیده نمی‌شود، به بیان واضح‌تر، ضعف مدیران استانی چه در حوزه ورزشی، چه در هیات‌ها و چه در حوزه سیاسی موجب شد تا امروز استانی که در لیگ برتر تیم دارد، کمترین کمک مالی از دولت و شرکت‌های دولتی نگرفته و بیشترین استعداد فوتبال کشور را در خود دارد، از داشتن یک ورزشگاه در سطح لیگ برتر محروم است و یک بارندگی، زمین فوتبال را به استخر تبدیل می‌کند و در شبکه‌های اجتماعی و حتی رسانه های جهان سوژه خنده می‌شود.

آنچه که روز جمعه در ورزشگاه شهید وطنی در بازی بین دو تیم نساجی مازندران  و پرسپولیس رخ داد اگرچه به تساوی بین دو تیم کشید و برنده‌ای نداشت اما قطعاً یک بازنده بزرگ داشت و آن مدیران ضعیف و منفعل استان بودند.

مدیران استانی از مدت‌ها قبل مدعی بودند که در حال آماده کردن ورزشگاه در سطح استانداردهای لیگ برتری هستند اما از همه جزییات که بگذریم، حتی آماده کردن  چمن ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر برابر پایین‌ترین استانداردها بود و در اثر بارش باران، در جای‌جای آن حوضچه‌های آبی ایجاد شد که مایه شرمساری شد و اعتراض شدید مسئولان فنی تیم مهمان را به‌دنبال داشت.   

احتمالاً مدیران مازندران تنها چمن مصنوعی، ساختمان و سرویس بهداشتی یک ورزشگاه را سرمایه می‌دانند که آن هم در حد غیرقابل قبول است ، درحالی‌که در تمام دنیا، بازیکن ارزشمندترین سرمایه‌ای است که وارد مستطیل سبز می‌شود و همه همت خود را به کار می‌گیرند تا این سرمایه، بدون آسیب‌دیدگی بعد از 90 دقیقه بازی، از زمین خارج شود اما منطق مدیران ضعیف استان گویا این نگاه را بر نمی‌تابد و با کاهلی و بی‌توجهی به استانداردها، چنین زمینی را محل برگزاری فوتبال لیگ برتر می‌کند و گویا اگر بازیکنی در چنین زمین ناهمواری، مصدوم شد نیز برایشان اهمیتی ندارد.       

به همه این ها وغده های سرخرمن محمدباقر نوبخت را اضافه کنید که باید اکنون هم وی و هم مدیران استان پاسخگو باشند که چرا این وعده سه ماهه برای ورزشگاه شهید وطنی عملیاتی نشد.

از سویی دیگر با امکاناتی محدود، نظیر کاورکشی بر روی همین زمین چمن مصنوعی می شد تا حدودی از این آبروریزی کم کرد .