دوشنبه 8 دی 1399-16:30 کد خبر:87358

شمال نیوز گزارش می دهد:

از تعطیلی بدون اطلاع قبلی یک شعبه تا سرگردانی مشتریان!!

در روزهایی که کسبه، صاحبان صنوف و شهروندان بسیاری به دلیل تعطیلات مستمر کرونایی، دچار مشکل شدند، بانک صادرات قائمشهر، بدون اطلاع قبلی ، در روز شنبه اقدام به تعطیلی بانک کرد.


خزرتیترخبر: در روزهایی که کسبه، صاحبان صنوف و شهروندان بسیاری به دلیل تعطیلات مستمر کرونایی، دچار مشکل شدند و در تلاش و تقلا هستند تا حساب و کتاب مالی خود را مدیریت کنند و در شرایطی که در تمام این مدت، بانک‌ها باز بودند و در پیگیری و دریافت تسهیلات و مطالبات خود، تلاش می کردند و حتی شرایط خاصی که شهروندان با آن مواجه بودند را نیز نادیده انگاشتند، بانک صادرات ، شعبه شهید بهشتی قائم‎شهر را بدون اطلاع قبلی ، در روز شنبه تعطیل کرد و تنها روز بعد از تعطیلی بنری بر سردر شعبه چسباند که مشتریان و شهروندان برای انجام امور بانکی به شعبه مرکزی مراجعه کنند در حالی‌که این شعبه واقع در پشت راه‌آهن ، تنها بانک این منطقه با بیش از یک چهارم جمعیت شهری و محل مراجعه بسیاری از مردم مناطق محروم  قائم‌شهر است.

گزارش میدانی خبرنگار ما از نارضایتی شدید مردم مناطق پشت راه آهن از این اقدام توهین آمیز بانک صادرات مازندران حکایت دارد، مردم معتقدند که تعطیلی تنها شعبه بانکی در مناطق پشت راه آهن نشان می دهد که مسئولان بانکی هیچ اهمیتی برای ساکنان بیشمار این مناطق قائل نیستند.

نکته بعد اینکه این تعطیلی بسیار محرمانه صورت گرفت و تا صبح روز تعطیلی هیچیک از مردم و مشتریان خبر از آن نداشتند، این در حالی است که بانک صادرات برای تاخیر وام بارها به مشتریان خود پیامک و یا تماس تلفنی دارد اما در این خصوص که بسیار مهم است هیچگونه اطلاع رسانی نکرده و مشتریان به ناگاه پشت درهای بسته بانک قرار گرفتند .

مهرداد دهقان یکی از مشتریان این بانک گفت: بانک صادرات شعبه شهید بهشتی قائم‌شهر بدون اطلاع‌رسانی، روز شنبه  تعطیل کرد درحالی‌که خودشان بهتر از هر کسی می‌دانند تنها بانک منطقه پشت راه‌آهن هستند که بخش قابل‌توجهی از جمعیت شهر را پوشش می‌دهند و ارباب رجوع زیادی دارند.

وی همچنین گفت: بنده به‌عنوان مشتری دائمی این شعبه تا پایان ساعات اداری روز پنج شنبه اطلاعی نداشتم و مانند بسیاری از مشتریان، صبح روز شنبه به بانک مراجعه کردم و با درِ بسته روبرو شدم.

مهرداد دهقان این نوع عمل را تمایز و تبعیص برای ساکنان این منطقه و بی‌انصافی دانست و گفت: این منطقه به‌جز همین شعبه، بانک دیگری ندارد و این بانک ضمن رفاه مردم پشت راه‌آهن، موجب کمک به کاهش ترافیک شهری است چون وجود این شعبه موجب می‌شود بسیاری از شهروندان برای انجام امور بانکی نیازی به رفتن به سمت مرکز شهر نبینند و به همین دلیل توقع بود اگر چنین قصدی داشتند از دو روز قبل به مشتریان اعلام می‌کردند تا ما کارهای خود را مدیریت می‌کردیم.

یکی دیگر از  مشتریان که پشت درهای بسته بانک ماند در اعتراض به این اقدام بانک صادرات گفت: شعبه برای دریافت اقساط معوق، در طول یک ماه چند بار به دریافت‌کنندگان تسهیلات تماس تلفنی دارد و پیامک می‌دهد اما برای تعطیلی شعبه نتوانست به مشتریانش پیامکی بدهد که از قبل برنامه‌های خود را بدانند و این‌گونه سردرگم نشوند.

به نظر می رسد مدیران بانک صادرات مازندران باید برای این کج سلیقگی و رفتار توهین آمیز به مردم و مشتریان، پاسخگوی افکار عمومی باشند و البته در تعطیلی این شعبه که بصورت غیرمنتظره انجام شده نیز تجدید نظر نمایند .

و در آخر ؛ فرماندار قائم شهر و دیگر مسئولان شهرستان نیز باید با ورود به این موضوع مانع تضییع حق مردم مناطق پشت راه آهن در دسترس بودن یک شعبه بانکی شوند .

گفتنی است قدمت این شعبه بیش از چهل سال است و تنها شعبه بانکی سراسر مناطق گسترده پشت راه آهن قائم شهر به شمار می رفت .