چهارشنبه 10 دی 1399-9:51 کد خبر:87371

دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد:

آژیر وضعیت قرمز کرونا در ۴ شهر مازندران

طبق آخرین بروز رسانی رنگ بندی کرونایی کشور، در مازندران شهرستان‌های آمل، ساری، سوادکوه شمالی و رامسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:طبق آخرین بروز رسانی رنگ بندی کرونایی کشور در نقشه نرم افزار ماسک، هم اکنون در مازندران شهرستان‌های آمل، ساری، سوادکوه شمالی و رامسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته و مابقی شهرستان‌های استان نارنجی هستند.

براساس این گزارش، وضعیت مازندران در حال حاضر شکننده است و باید با رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی و مشارکت آحاد مردم و اصناف، حالت تثبیت به مازندران برگردد.

فرا رسیدن فصل سرما، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تماس نزدیک اعضای خانواده با یکدیگر، موجب افزایشی شدن آمار کرونا در استان شده است.

این دانشگاه از مردم خواست از دورهمی ها دوری کرده و جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

امروز نیز دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در جلسه ای اعلام کرد:همچنان ورود خودروهای پلاک بومی شهرهای قرمز و نارنجی به شهرهای زرد ممنوع است.

همچنین در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مصوب شد منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد در شهرهای زرد هم اعمال شود در حالی که پیش تر تنها در شهرهای نارنجی و قرمز اعمال می شد، لذا فارغ از وضعیت سه گانه زرد و نارنجی و قرمز منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد در همه جا اجرا خواهد شد.