شنبه 11 بهمن 1399-7:47 کد خبر:87520

آخرین آمار کرونایی در مازندران:

بستری بودن بیش از دو هزار بیمار مبتلا در بیمارستان‌های مازندران

طی شبانه‌روز گذشته تعداد ۲۰۱ بیمار کرونایی جدید در مازندران شناسایی شدند که تعداد بستری شدگان در استان به یک‌هزار و ۲۴۷ نفر رسید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، وضعیت استان مازندران از همان روزهای نخست اسفند ماه سال گذشته قرمز شد و به‌دنبال سیر و سفرها دردسرهای کرونایی کماکان ادامه داشته و دارد.

با تداوم سیر و سفرها این استان از نیمه دوم تیر ماه وارد روزهای پردردسر کرونایی به‌صورت متناوب ادامه داشت: به‌طوری‌که از ابتدای آذر ماه باتوجه به ادامه این وضعیت بحث اعمال محدودیت‌های کرونایی در دستور کار قرار گرفت که کماکان تداوم دارد.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۲۲۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

براساس این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون یک‌هزار و ۲۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۲۵ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ بیمار جدید بستری و ۳۴ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۳۳ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش خزرتیترخبر، با بستری شدن تعداد ۲۰۱ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته  تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به یک‌هزار و ۲۴۷ نفر رسید.