شنبه 11 بهمن 1399-7:47 کد خبر:87521

انتقاد رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

محرومیت جدی مازندران در حوزه راه روستایی/ تعلل 15 ساله در ساخت تقاطع کمربندی

رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: در بخش تامین اعتبارات راه روستایی اقدامات مناسبی انجام نشده است غیر از راه روستای در بحث تامین اعتبارات راه درون استانی هم اتفاقات خاصی رخ نداده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بخش زیادی تمرکز اعتبارات راه استان مازندران به بهسازی سه راه اصلی، هراز، کندوان و محور سوادکوه به تهران اختصاص می‌یابد.

راه‌های روستایی در استان مازندران از محرومیت اعتباری شدید برخودار هستند و به صورت کلی در این حوزه مشکلات و چالش‌های جدی وجود دارد.

در حال حاضر و با توجه به کمبود منابع اعتباری در کشور به کلی توسعه و بهسازی راه‌های روستایی در استان مازندران به فراموشی سپرده شده است.

در ارتباط با این موضوع منصورعلی زارعی رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: محرومیت تاریخی در زمینه توسعه راه روستایی در استان مازندران وجود دارد.

وی با اعلام اینکه این موضوع را وزیر راه و شهرسازی در میان گذاشتیم، در بخش تامین اعتبارات راه روستایی اقدامات مناسبی انجام نشده است، اظهار کرد: غیر از راه روستای در بحث تامین اعتبارات راه درون استانی هم اتفاقات خاصی رخ نداده است.

زارعی با اشاره به تاثیرات مثبت سه راه شریانی، هراز، کندوان و سوادکوه، گفت: از تاثیرات منفی توسعه‌ راه‌ها در این بخش هم نباید غفلت کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران خاطر نشان کرد: وقتی محورهای ورودی استان مازندران بهسازی و مناسب‌سازی شده است باید به همان اندازه برای توسعه راه در داخل استان هم برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود.

وی اضافه کرد: در این حوزه بسیار ضعیف هستیم و پیگیری‌های جدی در دستور کار است.

زارعی با اشاره به چالش‌های که در بخش ساخت کمربندی در ساری و دیگر نقاط استان وجود دارد، گفت: در محورهای مرکز استان یک کمربندی مناسب وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: تقاطع ابتدایی کمربندی ساری از محور نکا ۱۵ ساله شده است هنوز مسئولان استانی نسبت به بهسازی این پروژه اقدام نکردند که بحث احداث پل در سه راه جویبار را در دستور کار قرار دادند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: کمربندی سه راهی سمسکنده به ساری فاقد استاندارد و روشنایی است.

وی ادامه داد: توسعه راه یکی از مباحث اصلی پیگیری مجمع نمایندگان است.

براساس این گزارش، طولانی شدن پروژه‌های عمرانی به ویژه در حوزه راه به امری عادی تبدیل شده است، پروژه کمربندی شمالی ساری پس از ۴۰ سال به بهره‌برداری رسید، پروژه ساری ـ تاکام پس از ۱۶ سال به صورت نیمه‌کاره افتتاح شد و بسیاری از پروژه‌های حوزه راه به ویژه کمربندی‌های در استان مازندران عمر بالای ۱۰ تا ۱۵ ساله دارند.

تقاطع غیرهمسطح سه راهی جویبار، گارد جنگل و سمسکنده به مسافت حدود سه کیلومتر با اعتباری حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال شروع شد از دی‌ماه سال ۹۸ آغاز شده و بنابر قول مسئولان ملی مقرر شده که این پروژه به مدت دو سال ساخته شود.

محمد اسلامی استاندار سابق مازندران و وزیر راه و شهرسازی فعلی نیز در زمان کلنگ‌زنی این پروژه اعلام کرده بود که اعتبار این پروژه‌ها با وجود محدودیت‌های مالی از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شد و خواستار تسریع در اجرای آن از سوی پیمانکار شد.