سه شنبه 5 اسفند 1399-8:11 کد خبر:87593

رئیس پلیس راهور استان مازندران خبر داد:

پل‌های عابر پیاده مازندران بلااستفاده است

رئیس پلیس راهور استان مازندران گفت: پل‌های عابر پیاده مازندران تنها جنبه تبلیغاتی داشته و قابلیت استفاده برای مردم عادی حتی جوانان را ندارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، آمار فوتی‌های ناشی از تصادف درون شهری در استان مازندران نشان می‌دهد که زیرساخت‌ها مناسب برای تردد افراد در داخل شهرها وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور استان مازندران هم از وضعیت ناراحت کننده تعداد تصادف‌های عابران پیاده در هفت شهر استان خبر داد.

بر اساس آمار منتشر شده در سال جاری بیش از ۳ هزار تصادف جرحی درون شهری در استان مازندران ثبت شده است که مربوط به شهرهای بزرگ استان است.

در همه این شهرهای پل‌های عابر متعدد پیاده تعبیه شده است که بارها و بارها رسانه‌های استان مازندران از بلااستفاده بودن آنها گزارش و خبر تهیه کردند.

رسانه‌های مازندران اعلام کردند که پل‌های عابر پیاده در استان تنها جنبه تبلیغاتی داشته و کارائی چندانی ندارد.

در ارتباط با این موضوع رئیس پلیس راهور استان مازندران گفت: پل‌های عابر پیاده در استان تنها جنبه تبلیغی دارد.

نصرالله بیگلری گفت: بیشترین فوتی‌های ناشی از تصادف شهری در استان افراد مسن هستند که توانایی استفاده از پل‌های عابر پیاده را ندارند.

وی اضافه کرد: جدای از افراد مسن به دلیل شرایط ساختار  فیزیکی این پل‌ها افراد عادی هم توانایی عبور از این پل‌ها را ندارند.

رئیس پلیس راهور استان مازندران خاطر نشان کرد: از ۹ پل عابر پیاده مکانیزه استان تنها یک پل فعال است، بارها و بارها این موضوع در جلسات مطرح شده است.

وی اضافه کرد: اینکه این پل‌ها جنبه تبلیغاتی دارد اصلا مشکلی نیست اما باید نسبت به مکانیزاسیون این پل‌ها اقدام کرد، روندی که در سایر نقاط کشور در ارتباط با پل‌های عابر پیاده مطرح است.

براساس این گزارش، در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۵۵ نفر از هموطنان استانی جان خودشان را در سانحه تصادف رانندگی درون شهری از دست دادند که از این تعداد ۴۷ درصد عابر پیاده، ۲۱ درصد موتور سوار بود و سه هزار ۹۶۵ نفر مصدوم شدند که نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

در حال حاضر ۲۵۱ پل عابر پیاده در مازندران وجود دارد.

مسئولان استانی در حالی بر فرهنگ استفاده از پل‌های عابر پیاده تاکید دارند که امکان عبور از پل‌ها برای افراد عادی به دلیل وضعیت نامناسب پله‌ها فراهم نیست.