شنبه 9 اسفند 1399-19:2 کد خبر:87616

هردم از این باغ بری می رسد:

کمیته امداد از هیاهو تا عمل،از اختلاس تا اقدام جهادی

آیا خرج کردن اعتبار کمیته امداد و عکس گرفتن با امرو زید و کلنگ زنی و خرج کردن از شهدا برای زمینه سازی شرکت در انتخابات مجلس اسمش اقدامات جهادی است؟


به گزارش خزرتیترخبر،حدود چهار سال پیش خبری در این سایت درج گردید مبنی بر اختلاس و سوءاستفاده در کمیته امداد استان مازندران که در طی این فرایند دو نفر از افرادی که امین مدیرکل وقت بودند با دست باز و آزادی عمل توانستند وامهای محکومین را بنام افراد غیر کارسازی کرده و وجوهات را به حساب شخصی خود در بانکهای کشور واریز نمایند که با سروصدایی که ایجاد کرده بود و بنا بر درخواست کمیته امداد استان از خروجی سایت حذف شد تا متعاقباً در این خصوص اطلاع رسانی رسمی صورت پذیرد که تا این لحظه چنین اتفاقی نیافتاده است علی الظاهر اشخاص خاطی شناسایی و محاکمه شده و وجوهات نیز به بیت المال مسترد گردیده است ولی هدف از بیان این موضوع شناسایی گذرگاههای خطا و سواستفاده است که متاسفانه امروز به صورت و اشکال دیگری در حال وقوع است.

کانال خبری روابط عمومی کمیته امداد را که نگاه می کنید تا چندی پیش مشحون از اخباری بود که عموماً یا خبر از دیدار مسئولین ادارات با مدیرکل داشت و یا موضوع بازدید مدیرکل از شهرستانها بوده و یا اخباری دسته چندم بوده که اتفاق جدید و مهمی در آن مشاهده نمیشه است و این روند کماکان ادامه دارد و بسیاری از آمارها در خبرهای استان و شهرستانها تکرار و بزرگ نمایی می شود و بسیار جالب اینکه نام این اقدامات نمایشی را هم فعالیت جهادی گذاشته اند.

در صورتی که عموم فعالیتهایی که جزو وظایف ذاتی این نهاد در راستای رسیدگی به امور محرومین است از جمله طرح قربانی و طبخ غذا و کلنگ زنی یک واحد مسکونی و افتتاح طرح اشتغال به عنوان اقدام جهادی جا زده و معرفی می شود که واقعا خجالت آور است که شان این نهاد در حد یک قصابی و آشپزخانه پایین آورده می شود و نام اینکارها را هم اقدام جهادی گذاشته و برای اتلاف چنین اوقاتی از بیت المال اضافه کاری هم می گیرند .

در صورتی که هر روز شاهد فعالیت ها و اقدامات متنوع مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه هستیم که بسیار موثرتر و بدون هیاهو در حال فعالیت بوده و نتیجه اقدامات شان به عینه در خانواده های هدف مشاهده می شود و جالب آنکه درب ادارات این نهاد از اداره کل و شهرستانها نیز تا پیش از شیوع کرونا به علت فعالیت های جهادی کارکنان آن تا ساعاتی از عصر همچنان باز هست ولی نه برای پاسخگویی به مراجعین بلکه برای رتق و فتق های امور اداری و البته اخیراً هم درب اداره کل تا ساعت ۱۲ بر روی مردم باز بوده که عموماً از ورود مردم به داخل اداره جلوگیری می شود در عین حال در شهرستانها که در معرض مواجهه مستقیم با مردم هستند وقت گذاری بیشتری می شود.

بیایید اعلام کنید برای ۳۵۰۰ بیمار صعب العلاج و ۸۵۰۰ دانش آموز و ۱۶۰۰ دانشجوی تحت پوشش چکار کرده اید؟ سرانه هزینه ای که برای هر بیمار و دانش آموز و دانشجو میکنید چقدر است؟ و سهم اعتبار دولتی و کمکهای مردمی در این هزینه ها چقدر است؟

جای بسی تاسف است که امروز پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب با افتخار بگوئیم که بیش از ۸۳ هزار خانوار مددجو در استان داریم که ۵۶ درصد سالمند و نیمی از این خانوار با سرپرست زن باشند که روز به روز به آمار آن اضافه می شود و اکثریت قریب به اتفاق این افراد از تنها مزایای این نهاد که مستمری ناچیز هست بهره مند هستند و در این بین هم درصدی برای اداره امور خود مبالغ ناچیزی وام دریافت کرده اند که باز هم عموما" از پرداخت اقساط آن عاجز هستند و سروکارشان با دادگاه است.

چرا باید در وضعیت نامناسب اقتصادی و کسادی بازار افراد را اجباراً ترغیب به دریافت وام اشتغال نمایند که باز هم عموماً شاهد ورشکستگی و فرسایش باشند و مشکل بر مشکل آنها اضافه شود و چنان در باتلاق فرو روند که نتوانند بیرون بیایند؟!

آیا این کارها اسمش حمایت است؟!

آیا خرج کردن اعتبار این نهاد و عکس گرفتن با امرو زید و کلنگ زنی و خرج کردن از شهدا برای زمینه سازی شرکت در انتخابات مجلس اسمش اقدامات جهادی است؟

جناب آقای عالیشاه آیا فکر نمی کنید خروجی کارهای شما و همکارانتان با هزینه های اداری و تشکیلاتی پرسنلی شما همخوانی ندارد؟

چقدر خوب بود مدیرکل محترم کمیته امداد استان جناب حجت الاسلام عالیشاه گزارش و آمار سالم و بدون معوج و نتیجه بخش از اقدامات جهادی خود و همکارانشان منتشر میکردند تا مردم استان بدانند در داخل این نهاد چه می گذرد؟