شنبه 7 فروردين 1400-10:23 کد خبر:87775

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

سه برابر شدن مبتلایان به کرونای انگلیسی

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به سرعت بالای انتقال ویروس انگلیسی، گفت: آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در مازندران در کمتر از ۱۰ روز سه برابر شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشگی مازندران،کرونای انگلیسی نخستین بار ۲۴ اسفند ماه پارسال ۲ بیمار در قائمشهر را مبتلا کرد و تعداد مبتلایان در آخرین روز ماه اسفند به ۳۰ نفر رسیده بود، اما این تعداد اکنون به ۹۴ بیمار افزایش یافته است که ۵۱ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۴۳ نفر نیز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بابل هستند.

سیمین بابایی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشکاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به سرعت بالای انتقال ویروس انگلیسی، گفت: آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی ممکن است بیشتر از موارد اعلام شده باشد، چونکه احتمال دارد مبتلایان به ویروس کرونای معمولی که اکنون قرنطینه خانگی هستند به ویروس جهش یافته مبتلا شده باشند.

وی افزود: مبتلایان به کرونای انگلیسی که از سوی مراکز بهداشتی و درمانی شناسایی شده اند قرنطینه هستند و کسانی که با آن‌ها در ارتباط بودند نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

مهدی شهبازی سرپرست روابط عمومی دانشکاه علوم پزشکی بابل نیزعلت افزایش ناگهانی مبتلایان به کرونای انگلیسی را دورهمی‌های خانوادگی و تجمع در اماکن عمومی و بازار‌ها اعلام کرد و گفت: سرعت این ویروس بشدت بالا است و در کوتاه‌ترین زمان به اطرافیان بیمار منتقل می‌شود.

وی نیز آمار‌های واقعی را بیش از تعداد شناسایی شده اعلام کرد و افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد بستری‌های کرونایی استان مبتلا به ویروس انگلیس هستند.

سرپرست روابط عمومی دانشکاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه این ویروس در حال گسترش است، گفت: پیش بینی می‌شود تعداد بیماران بستری و مراجعان سرپایی در هفته‌های آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد.