يکشنبه 8 فروردين 1400-15:31 کد خبر:87797

هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

خطر موج چهارم کرونا در کمین مازندران

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : وضعیت کنونی کرونا مانند آتش زیر خاکستراست و خطر موج چهارم کرونا در کمین استان مازندران است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص وضعیت سوش جدید و جهش یافته کرونا ( انگلیسی ) در این استان با بیان اینکه که برای اولین بار این ویروس در یک خانواده قائمشهری گزارش شده بود اما هم اکنون در حال سرایت به همه نقاط استان است، اعلام کرد: تاکنون ۵۱ بیمار مبتلا به این ویروس در شهرستان های قائمشهر، ساری، رامسر، نور، آمل و بابلسر شناسایی شدند که متاسفانه ۳ نفر از این بیماران نیز جان باختند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه وضعیت کرونا در کل کشور به جز خوزستان که بیماری را کنترل کرد افزایشی است گفت: در استان مازندران با توجه به اینکه اخیرا از موج سوم رهایی یافته شیب افزایشی بیماری در مقایسه با سایر نقاط کشور خیلی کمتر است .

موسوی افزایش نسبی آمار مبتلایان به کرونا در استان طی روزهای اخیر را نتیجه رفتارهای عادی انگارانه مردم و تاثیر جدی نگرفتن پروتکل های بهداشتی در دهه آخر اسفندماه دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به حضور مردم در پاساژها و بازارهای مملو از جمعیت جهت خرید شب عید و عدم توجه برخی از افراد به دستورالعمل های بهداشتی ، انجام دید و بازدیدها و دورهمی ها در ایام نوروز و همچنین ورود حجم زیادی از مسافران نوروزی به استان ، نسبت به افزایش مبتلایان در روزهای آینده و تغییر وضعیت شیوع کرونا در سطح استان طی هفته های آینده ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین با انتقاد از تراکم زیاد جمعیت در فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید، به فعالیت رستوران ها و برگزاری مراسم و جشن ها در تالارها و سالن ها در این ایام بعنوان عوامل خطر شیوع ویروس کرونا و افزایش مبتلایان اشاره کرد و بر تشدید نظارت و اقدامات جدی کنترلی توسط همکاران بهداشت محیط بر نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی در این اماکن خصوصا" رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، وجود سیستم های تهویه مناسب و محدودیت عرضه غذا به صورت سلف سرویس در جهت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مدیران شبکه های بهداشت و درمان و سایر مسئولین دست اندرکار در ستادهای شهرستانی مقابله کرونا خواست تا در صورت تخطی واحدهای صنفی در رعایت پروتکل های بهداشتی، بدون اغماض جهت توقف فعالیت واحد متخلف در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کنترل بیماری کووید۱۹ اقدام قانونی بعمل آورند.

موسوی وضعیت کنونی کرونا در استان را آتش زیر خاکستر دانست و از مردم درخواست کرد تا از هرگونه عادی انگاری بپرهیزند و همانند روزهای پیک کرونایی پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری و سایر اصول پیشگیری را به طور جدی رعایت کنند تا از طغیان موجی دیگر از بیماری که سخت تر از موج های قبلی خواهد بود، جلوگیری کنند.