سه شنبه 10 فروردين 1400-8:15 کد خبر:87810

شهردار نوشهر خبر داد:

ساخت نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر

شهردار نوشهر گفت: مجوز و موافقت اولیه برای احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر صادر شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، علی امانی شهردار نوشهر بعدازظهر امروز از نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر رونمایی کرد و گفت: جانمایی این جزیره در منطقه زیبا با چشم‌انداز رویایی از جنگل و دریا در ورودی شرقی این شهرستان مقابل پارک نگین قرار دارد که طرح مطالعاتی و طراحی آن توسط شرکت طراحان بندر سازه پارس صورت گرفته است.

وی گفت: در سال جدید مقدمات برگزاری فراخوان جهت تعیین سرمایه‌گذار بخش خصوصی و شروع کار در دستور کار قرار می‌گیرد چرا که مجوز آن توسط اداره سازمان بنادر و دریانوردی و میراث فرهنگی و گردشگری مازندران صادر شد.

شهردار نوشهر اضافه کرد: در طراحی این جزیره منحصر به‌فرد که به شکل گل اُرکیده از گل‌های زیبا و خاص منطقه نوشهر است، الهام گرفته شد و دو برج آن نیز برگرفته میوه بلوط جنگل‌های هیرکانی است و در ساخت آن تمام مسائل محیط زیستی اعمال خواهد شد.

شهردار نوشهر تاکید کرد؛ این جزیره در فاصله یک کیلومتری ساحل درعمق چهار و نیم متر تا هفت متر آب که با یک پل و عرشه به ساحل وصل می‌شود، همچنین وسعت این جزیره ۱۸ هکتار است که در طراحی آن امکاناتی همچون اسکله با قابلیت پذیرش ۳۰۰ شناور تفریحی، هتل پنج ستاره، رستوران دریایی، شهر بازی، مجوعه ورزشی و تفریحی، استخر، سالن همایش،باند فرود بالگرد و غیره در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه برای احداث این جزیره از رسوبات و ماسه‌های دریایی استفاده خواهد شد، بیان کرد: حوضچه آرامش جزیره قابلیت پذیرش کشتی تفریحی تا طول ۴۰ متر را دارد و از مزایای آن می‌توان به تحول صنعت توریسم و جذب گردشگران، اشتغال‌زایی به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم و کمک به اقتصاد پایدار شهر اشاره کرد.