شنبه 14 فروردين 1400-12:23 کد خبر:87842

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

رگبار باران بهاری همراه با کاهش دما مهمان امروز آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز شاهد بارندگی، وزش باد برخی مناطق شدید، کاهش دما و احتمال رعدوبرق در آسمان مازندران هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، احمد اسدی اظهار کرد: شب گذشته شاهد افزایش محسوس دما در سطح استان بودیم که در ارتفاعات این افزایش دما محسوس بود؛ به‌ طوری ‌که دمای هوا در پل‌سفید به ۳۱ وکیاسر ۲۷ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

وی افزود: همچنین روز گذشته شاهد وزش باد در برخی مناطق شدید بودیم که در آلاشت، کجور و بلده با حداکثر سرعت باد ۷۲ کیلومتر و رینه ۶۸ کیلومتر به ثبت رسیده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: صبح امروز کمینه دمای هوا مربوط به سیا‌ه‌بیشه به پنج درجه بالای سفر و دمای هوای ساری در خنک‌ترین ساعت به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

به گزارش خزرتیترخبر، اسدی تصریح کرد: از شب گذشته با تغییر سوی جریانات  شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در برخی از مناطق استان بودیم که مقدار آن زیاد نبود.

وی بیان کرد: امروز هم باتوجه به استقرار جریانات شمالی و عبور موج تراز میانی انتظار داریم به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب شاهد بارندگی، وزش باد برخی مناطق شدید، کاهش دما و احتمال رعد وبرق در آسمان مازندران باشیم که بارش در ارتفاعات سردسیر استان به‌ صورت برف و باران خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه فردا با خروج این سامانه از میزان ابرناکی کاسته می‌شود، اضافه کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا روزهای پایانی هفته جو نسبتا پایداری در آسمان مازندران حاکم خواهد شد و دمای هوا هم روند افزایشی پیدا می‌کند.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌ صورت مواج و فردا با کاهش موج پیش‌بینی می‌شود.