دوشنبه 4 مرداد 1400-9:11 کد خبر:88594

هردم از این باغ بری می رسد:

کسی جرات ندارد به مسافران بی ماسک تذکر بدهد

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: ییلاقات پر از مسافران بدون ماسک است و کسی جرات ندارد به آن‌ها تذکر بدهد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، حمیدرضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر در جلسه ستاد بحران با اعلام وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان از افزایش مبتلایان خبر داد و گفت: متاسفانه مردم و متولیان نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی توجه هستند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دو راه مهار ویروس کرونا است، افزود:متاسفانه جریمه‌ها بازدارنده نبوده و شاهد حضور خیل عظیم مسافران بخصوص در ییلاقات هستیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر بر لزوم تغییر شیوه های اعمال قانون توسط متولیان تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه مسافران شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند و کسی هم جرات ندارد به آن‌ها  تذکر بدهد.

حمیدرضا مبشری با بیان اینکه ۲۰ درصد مردم شهرستان رامسر تاکنون واکسینه شده اند و به محض ورود واکسن به شهرستان حتی در ساعات و روز‌های تعطیل تزریق را انجام می‌دهیم، ادامه داد: پیش بینی استانی برای تزریق واکسن در رامسر روزانه ۷۵۰ دز است، اما شرایطی را ایجاد کردیم که توانستیم در یک روز ۲ هزار دز واکسن نیز ثبت کنیم.

وی افزود: کمیته واکسیناسیون در ستاد شبکه بهداشت تشکیل و طبق سند ملی واکسیناسیون روند واکسینه مردم پیش می‌رود که در این مسیر آموزش و پرورش با در اختیار قرار دادن مدارس و هلال احمر با در اختیار قرار دادن امکانات و نیرو کمک قابل توجهی به روند واکسیناسیون کرده است.

این مسئول از کمبود تجهیزات و نیرو و خستگی شدید تیم‌های بهداشتی درمانی برای ادامه این مسیر خبر داد و با بیان اینکه چند دانشجو و نیرو داوطلبانه در واکسیناسیون به ما کمک می‌کنند، گفت: برای تداوم روند واکسیناسیون نیازمند کمک دستگاه‌های مختلف جهت در اختیار قرار دادن فضای فیزیکی و تجهیزاتی هستیم.

مبشری گفت: تا صبح دوشنبه ۴ مرداد تعداد ۱۵ هزار و ۶۴۶ دز واکسن در رامسر تزریق شده است که ۱۲ هزار و ۰۳۳ نفر دز اول و ۳۶۱۳ نفر هر دو دز را دریافت کرده اند.

وی به وضعیت وخیم بیمارستان امام سجاد (ع) اشاره کرد و با بیان اینکه کادر درمان دچار فرسودگی و خستگی شدیدی شده اند گفت: بستری ۳۰ نفر در کمتر از ۲۴ ساعت نشان از وضعیت بحرانی کرونا در شهرستان بوده و در صورتی که این وضع ادامه پیدا کند ممکن است دیگر نتوانیم در بیمارستان سرویس دهی کنیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر با بیان اینکه وضعیت بحرانی استان مازندران باعث شده برای ایجاد ۴ بیمارستان صحرایی در سطح استان برنامه ریزی شود، از فوت ۴ نفر در دوماه گذشت خبر داد و گفت: خوشبختانه روند واکسیناسیون سالمندان و مدیریت و اقدامات تشخیصی و درمانی باعث کاهش فوتی‌ها در رامسر شده است.

این مسئول به آمار تست‌های تشخیصی طی مدت اخیر اشاره کرد و گفت: در خرداد ماه ۴۶۵ تست تشخیصی کرونا در رامسر انجام شد، اما این آمار در تیرماه به بیش از ۱۴۰۰ تست رسید.

مبشری به کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد خبر داد و گفت: اقتصاد جامعه دچار مشکل است، اما نیرو‌های ما که عضوی از همین جامعه هستند چه گناهی کرده اند که زیرفشار سنگین کرونا قرار بگیرند.