سه شنبه 16 شهريور 1400-9:11 کد خبر:88825

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران خبر داد:

مرحله پایانی نصب سامانه هواشناسی RVR در فرودگاه ساری

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: به منظور ارتقای سطح ایمنی پرواز‌ها ، همزمان با نصب سامانه کمک ناوبری ILS عملیات خرید و نصب سامانه RVR هواشناسی نیز در دستور کار سازمان هواشناسی کشور قرار گرفت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاههای مازندران ،وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: به منظور ارتقای سطح ایمنی پرواز‌ها و سیاست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مبنی بر توسعه فرودگاه‌های استان ، همزمان با نصب سامانه کمک ناوبری ILS عملیات خرید و نصب سامانه RVR هواشناسی نیز در دستور کار سازمان هواشناسی کشور قرار گرفت.

وی افزود:این سامانه با همکاری تنگاتنگ سازمان هواشناسی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خرید و تحویل فرودگاه بین المللی شهدای ساری شد و طی یک ماه گذشته عمده عملیات کابل کشی و نصب دستگاه و فیبر و ارتباطات و نصب تابلو‌های فنی مرتبط انجام شده است.

وطن خواه با اشاره به اینکه در این راستا اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: امیدواریم با پیگیری‌های انجام گرفته و مساعدت و همکاری بی دریغ حوزه معاونت عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با تدوین و طراحی طرح‌های پروازی بتوانیم در پاییز امسال از خدمات این سامانه‌ها بهره ببریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای توسعه فرودگاه‌های استان، افزود: مراحل خرید و تملک اراضی طرح توسعه و عملیات دیوارکشی بتونی حفاظت پیرامونی فرودگاه نیز در حال حاضر به اتمام رسیده است.

وطن خواه گفت: اجرای پروژه طرح فاضلاب و هدایت آب‌های سطحی و زهکشی، روند توسعه فرودگاه شتاب قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده و در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از طرح عظیم توسعه فرودگاه شهدای ساری خواهیم بود.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران همچنین به شروع عملیات توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه شهدای رامسر اشاره کرد و افزود: این پروژه شامل بهسازی ترمینال و توسعه ۱۲۰۰ متری آن، افزایش حدود ۵۰۰۰ متر مربعی فضای اپرون در قالب طرحی با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز و امید می‌رود ظرف یک سال آینده به بهره برداری برسد.