دوشنبه 4 خرداد 1394-19:27 کد خبر:9309

ناتوانی شهردار ساری در مقابل فشارهای سیاسی!!

فشار و نفوذ سیاسی مقدم بر تجربه و تخصص در شهرداری ساری

فشار و نفوذ سیاسی باعث غلبه بر تجربه و تخصص در شهرداری ساری شده است.


به گزارش خزرخبر،پس از روی کار آمدن عبوری در شهرداری ساری،طبق روال معمول که هر مدیری دست به تغییراتی می زند،وی نیز دست به تغییراتی نه چندان زیاد در واحد ها و برخی از سازمان های زیر مجموعه خود زد.

برخی از تغییراتی که عبوری انجام داد تاثیرات بسیار مثبتی در پی داشت اما در مقابل برخی از تغییرات وی نیز که به خاطر فشار گروه ها و سهم خواهی ها و همچنین برخی از اعضای شورا بوده،نه تنها نتایج خوبی نداشت بلکه باعث افت و تنزل کاری در آن واحد نیز شده است.

یکی از این تغییرات در سازمان پسماند بوده که به اعتراف کارشناسان،از وقتی مدیر عامل موفق قبلی به خاطر برخی مسائل سیاسی غیر واقعی ،برکنار و به جای وی ،یک شخص بی تجربه در امور فنی و پسماند و بر اساس فشار و درخواست برخی از گروه ها (مدیر عامل فعلی این سازمان به زودی با سمت مدیر عاملی بازنشسته خواهد شد و از حقوق مدیر عاملی در زمان بازنشستگی استفاده خواهد کرد که ...!!!)،مسئولیت این سازمان را بدست گرفت متاسفانه در مقایسه با عملکرد مدیر قبلی نه تنها باعث درجا زدن بلکه عقب گرد نیز شده است.

به گزارش خزرخبر،طی چند روز اخیر نیز شنیده ها حاکی از اعمال نفوذ مجدد یکی از اعضای همیشه منتقد و پر ادعای شورا به همراه  یکی از معاونان شهرداری که با پشتیبانی این عضو بر مسند فعلی جلوس کرد جهت اعمال فشار به شهردار برای انتصاب یک مدیر بی تجربه بر فنی ترین سازمان شهرداری دارد.

سازمان آتش نشانی ساری که از فنی ترین سازمان ها می باشد به زودی تغییر مدیر عامل موفق خود را شاهد خواهد بود.

سیدی که طی چند سال اخیر با حمایت شخص عبوری و حمایت برخی از اعضای مخلص و متعهد شورا توانست این سازمان را در سطح استان و نیز در سطح کشور به لحاظ امکانات و مخصوصا عملکرد و توانایی فنی زبانزد نماید و نگرانی مردم ساری و حتی شهرهای اطراف را در این بخش به لحاظ خدمات ارائه شده راحت نماید، متاسفانه به علت نفوذ پشت پرده برخی از افراد در شورا و شهرداری،بازنشسته خواهد شد و فردی که هیچ گونه سابقه کار در آتش نشانی را ندارد فقط بر اساس رابطه و نفوذ قرار است بر جای وی بنشیند.

آنچه جای سوال است این می باشد که چرا زمانی که آتش نشانی ساری با کمترین امکانات در حال خدمات دهی بود و به مدیر عامل و نیروهای توانمند و جوان و کارکشته این سازمان فشارها و هجمه های فراوان بود کسی به فکر تغییرات نبود اما در حال حاضر که با فعالیت های شبانه روزی و بالا بردن توانایی و تجارب توسط مدیر عامل و نیروهای جان بر کف،به جایگاه واقعی خود رسید،باید شخصی دیگر بر مسند مدیر عاملی بنشیند و بعدا عملکرد این سازمان را به نام خود و نماینده شورا در این سازمان تمام کند؟

سوال بعدی این است که آیا نماینده شورا در این سازمان و معاونی که قصد جایگزینی مسئول دفتر قبلی خود را به جای سیدی دارد فکر آینده خود را کرده اند؟آیا فکر نمی کنند که مردم چشمانی بینا دارند؟آیا فکر نمی کنند که همیشه قدرت و نفوذ و ....در دست آنها نخواهد بود؟

بر اساس کدام وجدان و عقل سلیم و تعهد کاری،سختی ها و رنج ها و هجمه ها برای یک گروه (سیدی و تیم فعلی آتش نشانی ساری)و تعریف و تمجید و پز دادن برای گروه دیگر (مدیر عامل بعدی و عضو شورا و معاون تحت حمایتش)می باشد؟

اگر سازمان آتش نشانی طی چند سال اخیر کمترین هجمه ها و انتقادات را به خود دید و توانست در هر حادثه ای سرآمد دیگر سازمان های آتش نشانی های استان شود به خاطر توانمندی،تجربه،تخصص و هنر مدیریتی شخصی بود که خود را هیچ وقت مدیر عامل ندانست بلکه همواره در کنار آتش نشانان خود،در وسط هر حادثه بود و توانست از تمام حوادث با موفقیت بیرون بیاید.

بنا بر نظر کارشناسان فنی در امور شهری و آتش نشانی و برخی از اعضای متعهد و متخصص شورا،تغییر مدیر عامل این سازمان مهم و فنی که با زندگی و جان مردم سر و کار دارد عواقب بسیار بد و جبران ناپذیری داشته و یکی از امتیازات منفی بزرگ برای شهردار ساری خواهد بود.

البته شنیده ها حاکی از آن است که به علت نزدیک شدن به زمان بازنشستگی سیدی قرار است تا این جا به جایی انجام گیرد و این در صورتی می باشد که شهردار می تواند تا از حق خود برای تمدید فعالیت این مدیر عامل استفاده کند.

خزرخبر امیدوار است تا عبوری که با عملکرد بسیار خوب خود و تیم کاری و فنی خود توانست مردم ساری را امیدوار و ساری را  در کشور سربلند کند در مقابل این عضو شورا و تیم فشار و ....مقاومت کند و از جابه جایی این نیروی گمنام خودداری کرده و همچنان از او استفاده کند.

لازم به ذکر می باشد که تغییر و جابه جایی این مدیر عامل،امتیازی منفی نیز برای نماینده شورا در این سازمان می باشد که امیدواریم این عضو شورا از جایگاه خود جهت ادامه فعالیت این مدیر عامل توانمند استفاده کند نه اینکه خود مسبب تغییر این مدیر عامل شود.