پنجشنبه 10 مهر 1393-14:39 کد خبر:983

شهردار بلده خبر داد:

بلده کشتارگاه ندارد/ دام کنار رودخانه ذبح می‌شود

شهردار شهر بلده شهرستان نور گفت: به دلیل نداشتن کشتارگاه در بلده دام در کنار رودخانه بلده و غیربهداشتی ذبح می‌شود.


به گزارش خزرخبر وبه نقل از فارس، فرشاد اسدی در جلسه شورای سلامت شهرستان نور با اعلام عدم وجود کشتارگاه و ذبح غیربهداشتی دام در کنار رودخانه این شهر اظهار داشت: برای احداث کشتارگاه متقاضی بخش خصوصی وجود دارد که نیازمند اعتبارات و حمایت است.

شهردار بلده همچنین نبود غسالخانه در بلده را از مشکلات بهداشت و سلامت این شهر ذکر کرد و افزود: در محوطه قبرستان شهر اجازه احداث غسالخانه را نمی‌دادند در حالی که در این محوطه آشپزخانه احداث و غذا طبخ و عرضه می‌کند که بهداشتی نیست و باید جمع‌آوری شود.

وی همچنین با اشاره به وجود سگ‌های ولگرد و بیمار در سطح شهرستان و ارتباط با دام‌های بومی رها شده خواستار نظارت بیشتر جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شد.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نور نیز در این جلسه ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس و ارتقای آگاهی تغذیه، بهداشت فردی و جمعی را از دغدغه‌های آموزش و پرورش در بحث بهداشت و سلامت عنوان کرد.

کیومرث قاضی‌نژاد اظهار داشت: طرح آهن‌یابی در حوزه سلامت برای دانش‌آموزان دختر که قبلا اجرا می‌شد اکنون به دلیل مشکلات تامین قرص آهن اجرا نمی‌شود، همچنین سلامت دهان و دندان که برای کودکان شش تا 12 سال اجرا و دهان شوی تحویل می‌شد نیز انجام نمی‌گیرد و لازم است شبکه بهداشت تدبیر کنند.

وی از نظارت بر بوفه‌های مدارس، صدور کارت سلامت برای خدمتگزاران و اداره بوفه مدارس توسط میران مدارس خبر داد و افزود: در آمد حاصله از بوفه مدارس صرف تربیت بدنی و امور پرورشی مدارس می‌شود.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نور از ممنوعیت ورود اغذیه ناسالم به مدارس و نظارت کامل در این امر خبر داد و افزود: راطراف مدارس نیز برای عدم حضور دست‌فروشان و دورگردها نظارت می‌شود.