شنبه 17 ارديبهشت 1401-9:20 کد خبر:99431

پیشروی رنگ آبی کرونایی در مازندران:

پنج شهرستان مازندران در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفتند

براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مناطق آبی مازندران به پنج شهرستان افزایش یافت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا،روند شیوع کرونا در استان مازندران طی یک هفته اخیر با ثبات نسبی همراه بوده  است و به غیر از تغییر رنگ شهرستان نوشهر ، تغییری در نقشه کرونایی استان مشاهده نشده است.

براساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، خروج از وضعیت  قرمز و نارنجی کرونایی که از دوم اردیبهشت ماه  با تغییر رنگ رامسر در مازندران رقم خورده بود همچنان ادامه دارد و برای دومین هفته متوالی روزهای کرونایی مازندران بدون رنگ قرمز و نارنجی سپری شد.

براساس این گزارش، به طور کلی طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت ، هم اکنون  ۱۷شهرستان مازندران شامل گلوگاه، نکا، بهشهر، میاندرود، ساری ، قائمشهر، سیمرغ،  سوادکوه ، سوادکوه شمالی، جویبار، آمل، محمودآباد، فریدونکنار، چالوس، عباس آباد، کلاردشت و رامسر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

همچنین طبق این ارزیابی با تغییر رنگ کرونایی شهرستان نوشهر از زرد به آبی تعداد شهرستان های آبی مازندران به پنج شهرستان افزایش یافت و در حال حاضر شهرستان های بابل، بابلسر، نور، نوشهر و تنکابن  در وضعیت عادی قرار دارند.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است، این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای نسبتا پرخطر محسوب می شود،مناطقی که بین چهار تا ۶ نفراز میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند. 

ثبت ۱۳ شبانه روز پیاپی بدون مرگ کرونایی

به گزارش خزرتیترخبر، بر اساس آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، از یکم اردیبهشت امسال تا  تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه  فقط یک مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در مازندران ثبت شد که مربوط به روز سوم اردیبهشت است، در سایر روزهای این ماه هیچ مرگی بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران  ثبت نشده است  و در حال حاضر ۱۳ روز پیاپی از اردیبهشت ماه در مازندران بدون فوتی کرونایی در استان سپری شد که بیشترین تعداد روزهای متوالی بدون تلفات کرونایی این استان از آغاز موج نخست تا کنون است.

بررسی های آماری از مجموع بیماران  کرونایی بستری شده  از اول اردیبهشت ماه  نیز حاکی از آن است که  ابتلا به ویروس کرونا  یک روند نسبی رو به کاهش در استان  داشته است  به گونه ای که مجموع بیماران کرونایی در استان از ۱۳۱ نفر در روز نخست اردیبهشت ماه با یک کاهش ۱۴درصدی به ۱۱۳ نفر  در روز ۱۶ اردیبهشت ماه رسیده است.

تعداد  بیماران  شناسایی شده  و بستری جدید روزانه در مدت این ۲ هفته نیز بین ۱۸ تا ۴۸ نفر متغیر بود، طبق اعلام علوم پزشکی مازندران و بابل تعداد این افراد  در تاریخ یکم اردیبهشت ماه ۲۱ نفر ثبت شده که بعد از یک صعود نسبی در تاریخ هفت اردیبهشت به ۴۸ نفر رسید و پس از آن یک روند کاهشی را در پیش گرفت به گونه ای که طی روز های اخیر به زیر ۲۰ نفر کاهش یافته است.

براساس این گزارش، بیشترین تعداد بستری ‌شدگان کرونایی مازندران در موج ششم همه‌ گیری کووید۱۹ و گسترش سویه اومیکرون در تاریخ  ۲۱ بهمن ماه  سال ۱۴۰۰  با بستری یک هزار و ۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در مازندران ثبت شده بود و از آن پس روند بستری‌های روزانه و سایر آمارهای کرونایی در مسیری کاهشی قرار گرفت.

هرچند که طبق پیش بینی علوم پزشکی  و بر اساس آمارهای موجود موج ششم  کرونا در مازندران در  تعطیلات فرویدن ماه  دو قله ای شد اما خوشبختانه پس از یک افزایش نسبی مجددا روند کاهشی در پیش گرفت تا این‌ که آرام‌ ترین روزهای کرونایی مازندران طی دو سال اخیر در همین دو هفته گذشته، مشاهده تجربه شد.

ثبت ۱۳ شبانه‌ روز پیاپی بدون مرگ کرونایی در مازندران از تاریخ چهارم اردیبهشت ماه ، کاهش آمارهای بستری‌شدگان و وضعیت کلی نقشه کرونایی نشان می‌دهد که مازندران آرام ‌ترین روزهای کرونایی‌اش از زمان آغاز موج نخست کووید۱۹ را می‌گذراند و پس از  گذراندن چندین ماه پر فراز و نشیب به یک آرامش نسبی کرونایی رسیده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir