دوشنبه 19 ارديبهشت 1401-12:49 کد خبر:99492

سازمان هواشناسی مازندران اعلام کرد:

ادامه بارندگی ها تا پایان هفته در مازندران

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان را از امروز دوشنبه تا پایان هفته جاری نیمه ابری تا نیمه ابری همراه با رگبار باران و وزش باد پیش ‌بینی کرده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران شرایط جوی استان را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش ‌یابی هواشناسـی در روز جاری ابری، در ارتفاعات مه‌ آلود و گاهی با بارندگی،  وزش باد و وقوع رعد و برق پراکنده پیش‌ بینی کرد.

طبق این پیش بینی هر چند آسمان مازندران در روز سه‌ شنبه نیمه ابری تا ابری است که با رگبار پراکنده باران و وزش باد همراه می شود ، اما در عین حال دمای هوا نسبت به امروز افزایش خواهد یافت.

دمای هوای مازندران طی روزهای سه ‌شنبه و چهارشنبه در مقایسه با روز دوشنبه روند افزایشی را درپیش خواهد گرفت به گونه ای که شهروندان در مناطق ساحلی و جلگه‌ای شاهد افزایش دما بین دو تا چهار و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز شاهد افزایش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوا خواهند بود.

بیشترین میزان افزایش دما طی این مدت مربوط به عباس‌آباد، قائمشهر، میاندرود، نکا، گلوگاه و سوادکوه شمالی خواهد بود بگونه ای که دمای هوای این مناطق با چهار درجه افزایش در روز چهارشنبه به طور میانگین به ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بیشترین میزان افزایش دما مربوط به کلاردشت و کیاسر است. دمای هوای این مناطق به ترتیب از ۱۰ و ۱۲ درجه بالای صفر در روز جاری، با پنج درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۱۵ و ۱۷ درجه سانتی ‌گراد بالای صفر می‌رسد.

هواشناسی مازندران از ورود سامانه جدید بارشی از اواخر چهارشنبه شب خبر داد و اعلام کرد که شرایط جوی استان در روزهای پنجشنبه و جمعه نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه ‌آلود، گاهی با بارندگی، کاهش دما، وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق همراه است.

طبق این پیش بینی با ورود سامانه بارشی جدید، دمای هوا در مناطق مختلف این استان در روزهای آخر هفته روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و این کاهش دما در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای بین یک تا سه و در مناطق کوهستانی نیز بین دو تا چهار درجه خواهد بود.

میانگین دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۱۷ تا ۱۸ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۱۰ تا ۱۳ درجه سانتی‌گرادپیش‌بینی شده است.

داده‌های دریافتی ار ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که بابلسر با ۱۹.۸ و کلاردشت با ۹.۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم ‌ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش خواهد یافت، هواشناس پیش‌بینی کرد که دمای هوای مرکز مازندران فردا سه شنبه با دو درجه افزایش به ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

دریای خزر نیز طی امرز و فردا طوفانی و با باد متوسط همراه است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir