آخرین عناوین

چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401-15:0 کد خبر:100652

نایب رئیس سابق شورای نظارت بر صدا و سیما:

نظارت ساترا قانونی نیست/ کاری نکنیم که جامعه به سیستم بی‌اعتماد شود

نایب رئیس سابق شورای نظارت بر صدا و سیما گفت:مردم همه چیز را به خوبی تشخیص می‌دهند، پس کاری نکنیم که جامعه به سیستم بی‌اعتماد شود.


به گزارش خزرتیترخبر، سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده ادوار و نایب رییس سابق  شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به عملکرد صدا و سیما و کاهش اعتماد عمومی به این رسانه و همچنین دلایل اجرا و پیشنهاد طرح پر سر و صدای «ساترا» به سایت دیده بان ایران گفت: این طرح به بهانه سامان‌دهی به فضای مجازی تصویب شده است تا صدا و سیما به بحث تولید محتوای برنامه‌های برون ‌سازمانی ورود کند.

وی گفت: این تصمیم در حالی است که اساساً صدا و سیما در وظیفه‌اش که همان تولید برنامه در رادیو و تلویزیون بوده موفق ظاهر نشده و عملکردی کاملا زیر سئوال داشته است! حالا با این شرایط قرار است این سازمان عریض و طویل در تولیدات فضای مجازی هم دخالت کند، یعنی صدا و سیما ماموریت وزارت ارشاد را در حالی به عهده گرفته است که کارهای مهم و دشواری را روی دوش دارد، در واقع اینکه صدا و سیما بتواند تولیدات غیر موضوع خودش را به دست بگیرد امری محال است.

نماینده ادوار مجلس در ادامه به دیده بان ایران گفت: در واقع گروهی که سعی دارند فکر و برنامه‌شان را به جامعه تزریق  کنند، به این دلیل وظیفه وزارت ارشاد را به صدا و سیما سپرده‌اند که اگر با تغییر دولت جاری دولتی از جریان رقیب روی کار آمد  نتواند منویات خود درباره فضایی مجازی را جایگزین اراده خودشان کند.

آقایان به همین راحتی و با اغراض سیاسی صدا و سیما را مامور به نظارت کیفی و محتوایی فضای مجازی کرده‌‌اند، آنهم در صورتی که قانون نظارت بر تولیدات فرهنگی و هنری را به عهده وزارت ارشاد گذاشته است تا بتوان این طور گفت طراحان ساترا دنبال محدود کردن اپلیکیشن های خصوصی تولید فیلم، کنترل فضای مجازی کانال‌ها و سایت‌ها هستند.

نماینده ادوار مجلس افزود: اگر این را در نظر بگیریم که مردم از برنامه‌های تولیدی صدا و سیما ناراضی‌اند و باطبع هرگونه دخالت این نهاد در فضای مجازی به همان میزان نارضایتی عمومی را تشدید خواهد کرد،البته این تلاش‌های مداخله‌ گرایانه نتیجه نخواهد داد،چون فضای رسانه به قدری گسترده شده است که نمی ‌توان به نیازهای مخاطبین بی‌توجهی کرد، یعنی صدا و سیمایی که به دلیل ضعف مفرط هر روز مخاطبان بیشتری را از دست می‌دهد تحت هیچ شرایطی صلاحیت ورود به فضای مجازی را ندارد.

وی ادامه داد: دادن اختیار به مجموعه صدا و سیما و ساترا آن هم بدون پاسخگویی از نقاط ضعف مصوبه مجلس است در مصوبه مجلس مشخص نشده کدام نهاد باید بر عملکرد ساترا نظارت کند.

وی اظهار داشت: همه می دانند شورای نظارت بر صدا و سیما شورایی تشریفاتی و بدون تاثیرگذاری است، در نتیجه خروجی این بودجه فرقی با بودجه‌هایی که شرایط سخت فعلی را رقم زده‌ است نخواهد داشت و به کاروان ناموفق موجود در کشور اضافه خواهد شد و بیت‌المال را هدر خواهد داد.

کیاسری همچنین اظهار داشت: این کج‌ سلیقگی‌ها در شرایطی است که صدا و سیما نهادی منتسب به حاکمیت شناخته می‌شود و به‌ همین دلیل تصمیم مجلس برای تصویب ساترا باعث می‌شود مردم احساس کنند مشکلات‌ شان پابرجا می‌ماند، به عنوان مثال شورای نظات بر صدا و سیما در قبال سانسورها و اعمال سلیقه‌ها کوچکترین واکنشی نشان نمی‌دهد تا متوجه شویم که گروهی که موافق سانسور هستند٬ دست بالا را دارند.

سید رمضان شجاعی کیاسری در پایان گفت:‌ مردم همه چیز را به خوبی تشخیص می‌دهند، پس کاری نکنیم که جامعه به سیستم بی‌اعتماد شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :