آخرین عناوین

يکشنبه 29 خرداد 1401-13:46 کد خبر:101611

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران بیان کرد:

پیگیری قوانین معطل مانده توسط مسئولان ایثارگران انتظار ماست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: مسئولان ایثارگران در دستگاه های اجرایی می توانند پیگیر یک سری از مطالبات و قوانین معطل مانده باشند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایثار مازندران، سعید کهنسال مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در جلسه مدیران ایثارگران دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: مسئولان ایثارگران، امین‌ترین و صدیق‌ترین افراد در هر دستگاه هستند که وظایفی دارند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ایثارگران در دستگاه ها می توانند پیگیر یک سری از مطالبات و قوانین معطل مانده باشند، افزود: طبق ماده ۷۲ به استفاده از امکانات فرهنگی، هنری، ورزشی، تفریحی و اردویی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران ۵۰ درصد تخفیف دارد، طبق ماده ۲۱، ۲۵ درصد سهم

نیروهای شرکتی، پروژه‌ای و حجمی به مجموعه ایثارگران اختصاص دارد که تاکنون ۵ درصد هم استفاده نکردیم، اخیرا با تاکید استاندار نامه‌ای در این خصوص به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که نیاز به پیگیری دارد.

کهنسال اذعان داشت: طبق ماده ۸۷ تخصیص اعتبار یک درصد بودجه فرهنگی نیز باید ساماندهی و مشخص شود، چرا که بنیاد شهید در قانون تصدی‌گری امور را بر عهده ندارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از فعال شدن کارگروه اشتغال به دستور استاندار خبر داد و گفت: با توجه به اینکه حدود ۷ هزار و ۶۰۰ بیکار در سامانه داریم، طی فراخوانی علایق شغلی احصا شد و نیروهای مشاوره شغلی را پای کار آوردیم که در این بخش نیاز به همکاری داریم تا با وام تبصره ۱۶ بتوانیم آن را جذب کرده و اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بحث درمان براساس بند ب ماده ۴۴ دولت موظف شد ۱۰۰ درصد تامین بیمه جامعه ایثارگری را برعهده بگیرد.

وی تاکید کرد: کل بدهی ما به ایثارگران در پنج ماه حدود ۷ میلیارد است، که قرار است یک سوم آن در همین هفته پرداخت شود، در طول هفت ماه نزدیک ۳۲ میلیارد تومان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داریم که منجر به فسخ قرارداد شده است، از طرفی طبق دستور استاندار جلساتی با بخش‌های خصوصی داشتیم.

کهنسال افزود: همچنین ۱۴ میلیارد تومان بدهی به مراکز درمانی دولتی بابت بستری و سرپایی داریم، که در همین ماه پرداخت خواهد شد، به پزشکان پایش سلامت خودمان که ۶۷ نفر هستند و هر کدام از ۱۲ نفر والدین و خانواده ایثارگران و شهدا را ویزیت میکنند حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه بحث عفاف و حجاب در دستگاه های اجرایی تبدیل به دغدغه شده، خواستار رعایت و توجه به آن شد و تاکید کرد: عزت و تکریم به ارباب رجوع به جامعه ایثارگری و سایرین همواره مورد تاکید است، ما باید در مسیر جهاد تبیین قدم برداریم، با ولایت بودن هنر است، با حس روشنگری و کار درست باید فرهنگ ایثار و شهادت حفظ شود.

این مسئول، وجود مسئولان ایثارگران در دستگاه های اجرایی را پل ارتباطی بین بنیاد و جامعه دانست و گفت: بنیاد این ظرفیت را دارد که از وجود نخبگان در حوزه‌های مختلف استفاده کند تا به اجرای برنامه‌های جذاب و خلاقانه برسد.

وی اذعان داشت: انتظار می رود مدیران ایثارگران از ظرفیت ایثارگران شاغل در دستگاههای اجرایی استفاده کنند تا شاهد یک پایگاه واحد اطلاعاتی در این دستگاه ها باشیم، همچنین نبازسنجی فرآیند خدمات در حال اجرا است.

در این جلسه تعدادی از مسئولین ایثارگران دستگاه ها، مشکلات و دغدغه های خود را در رابطه با استفاده از ظرفیت های ایثارگران، تبدیل وضعیت و ... بیان کردند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :