آخرین عناوین

يکشنبه 20 مهر 1393-10:15 کد خبر:1032

دفتر نظارت بر بهبود روشهای بهره برداری از فاضلاب آبفای کشور:

استفاده بهینه از پساب تولیدی در تصفیه خانه های فاضلاب ساری و نوشهر و چالوس

مدیر دفتر نظارت بر بهبود روشهای بهره برداری از فاضلاب آبفای کشور در بازدید از تصفیه خانه های فاضلاب ساری‌،‌نوشهر و چالوس بر استفاده بهینه از پساب تولیدی در این تصفیه خانه ها تاکید کرد.


به گزارش خزرخبر وبه نقل ازروابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران، بهنام وکیلی در حاشیه این بازدیدها، با اشاره به روند تولید کیک لجن و تبدیل آن به کود کمپوست با فرایند ورمی کمپوست در تصفیه خانه فاضلاب نوشهر و چالوس، کیفیت کود ارگانیگ تولید شده در این تصفیه خانه را تایید نمود.

وی، برگسترش طرح ورمی کمپوست به سایر تصفیه خانه های فاضلاب کشور تاکید و تصریح کرد: تجارب و دانش محصولات و تکنیکهای آن درطرحهای فاضلاب با استانهای دیگر به اشتراک گذاشته شود.

مدیر دفتر نظارت بر بهبود روشهای بهره برداری از فاضلاب آبفای کشورازارایه پیشنهاد اختصاص ردیف اعتباری جدید با عنوان مرمت و بازسازی و ارتقاء تصفیه خانه های فاضلاب کشور به وزارت نیرو خبر داد.

معاون بهره برداری شرکت آبفای شهری مازندران نیز در این بازدید، با اشاره به فعالیت تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای جویبار، ساری، بابل، بابلسر، نوشهر و چالوس وشهرک نساجی قائمشهر گفت: ظرفیت جمعیت تحت پوشش این تصفیه خانه ها ۳۰۰ هزار نفراست که در حال حاضر ۱۷۵هزار نفر تحت پوشش قرار دارند.

محمودی، با بیان اینکه حدود ۸۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب خانگی در مازندران اجرا شد  و ۶۵۰ کیلومتر فعال و در فاز بهره برداری قرار دارد، افزود: در حال حاضر حدود ۴۲ هزار انشعاب فاضلاب خانگی در این استان نصب شده که از این تعداد، نسبت به جاری سازی ۲۵ هزار انشعاب اقدام شده است.

معاون بهره برداری شرکت آبفای شهری مازندران، با بیان اینکه طرحهای فاضلاب در شهرهای تنکابن، محمودآباد، آمل و قائمشهر درحال اجراست، ادامه داد: طرح جمع آوری فاضلاب در بسیاری از شهرهای ساحلی در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

وی، با اشاره به اینکه 25هزار خانوار در شهرساری تحت پوشش طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب خانگی قرار گرفتند، ادامه داد: طرح فاضلاب ساری روزانه 10 هزار متر مکعب فاضلاب شهروندان ساروی را جمع آوری و تصفیه می کند.

گفتنی است تصفیه خانه فاضلاب ساری، در 4 مدول با تحت پوشش قرار دادن 400 هزار نفر تا سال 1409 طراحی شد که در حال حاضر مدول اول آن از سال 1391 فعال است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :