آخرین عناوین

پنجشنبه 24 مهر 1393-0:37 کد خبر:1039

آخرین خبرها از جلسه علنی برگزار شده شورای شهر ساری:

جدیدترین اظهار نظرها در جلسه شورای شهر/حضور معنادار مهمان جلسه شورا

هم شهردار زاده و هم نماینده زاده ام/ریش خود را در آسیاب سفید نکرده ام/مدیریت های امروزه،مدیریت سیاسی است/نمایندگان نوعا شهرگرا هستند و نه استان گرا/اوقاف همکاری لازم را ندارد


به گزارش خزرخبر،هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر ساری در روز چهارشنبه 23 مهرماه در ساعت 16 و متفاوت با دیگر جلسات شورا برگزار شد،متفاوت از این نظر که برای اولین بار شورای شهر ساری  از زمان شروع به فعالیت، میزبان نماینده ولی فقیه در استان بود.

پس از برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای شهر ساری که با حاشیه هایی همراه بود ،جلسات شورا با ترکیب هیات رییسه جدید اما به صورت غیر علنی تشکیل شد اما این جلسه شورا به صورت علنی و با مهمانان ویژه برگزار شد.

خبرهای این هفته شورای شهر ساری را در دو بخش خبری و غیر خبری منتشر می کنیم:

&&&بخش خبری جلسه شورا:

***شمشیربند:

*از بزرگترین معضلات ما در ساری،گره خوردن برخی از کارها است.

*از آیت الله طبرسی تقاضا داریم در گره گشایی برخی از مشکلات شخصا وارد شوند مانند انتقال پادگان.

*از نماینده ولی فقیه تقاضا داریم موضوع انتقال پادگان از داخل شهر را از سوی دفتر رهبری پیگیری نمایند و اگر نیاز به بودجه هم بود باز هم از طریق دفتر رهبری دستور پرداخت بودجه از سوی وزارت دفاع را دریافت کنند.

*در مورد بازگشایی خیابان امامزاده عباس نیز نیاز به ورود مسئولان استان و به خصوص آیت الله طبرسی می باشد.

* شهرداري طبق توافق انجام شده بخشي از ساختمان هاي مردم را خريداري كرده اما تاكنون از طرف اداره اوقاف هيچ اقدام و همکاري صورت نگرفت.

***ذلیکانی:

*بیشترین مراجعه کنندگان به ما،جوانان تحصیل کرده بیکار می باشند.

*اشکال در مسائل اقتصادی را در بودجه سنواتی دولت می دانم زیرا دولت به بخش خصوصی و تعاونی ها بیشتر از شهرداری ها توجه  دارد.

*شهرداری برنامه های خوبی در حوزه درآمدهای پایدار و اشتغال دارد اما نیاز به حمایت دارد.

***آقامیری:

*باید طوری رفتار و عمل کنیم تا بتوانیم در آینده به مردم در مورد این جلسه و عملکرهای خود پاسخگو باشیم.

*تمام افراد در این جلسه چون از جانب مردم انتخاب شده ، حق زیادی دارند اما چون فرماندار از جانب دولت انتخاب شده در نتیجه کمترین حق را دارد.

*من از جانب مردم معترض می باشم زیرا ادعا دارم ما نه 13 نفر بلکه 19 نفر می باشیم.

*چه عقب ماندگی ها و چه پیشرفت ها بر عهده این 19 نفر می باشد.

*در زمان حسین نژاد (فرماندار سابق)کار گروه تقسیم و پیگیری پروژه ها تشکیل شده بود که فواید و بازخوردهای بسیار خوب و زیادی داشت اما در زمان واحدی،این کارگروه عملا فعالیت و جلسه ای نداشته است که تقاضای راه اندازی مجدد این کارگروه را دارم.

***مسعود پیری:

*در سال فرهنگ و اقتصاد،متاسفانه به این دو مقوله کمتر توجه شده که می توان به بی توجهی به بخش گردشگری به عنوان نمونه بارز نام برد.

***سید محمد جعفری:

*فقط شورا و شهرداری مسئول عمران و آبادی شهر نیستند بلکه هماهنگی و مشارکت عملی و جدی دیگر دستگاه ها و مسئولان را نیز می طلبد.

*مدیریت شهری برای پیشبرد اهداف عالیه خود جهت عمران و آبادی شهر ساری نیاز به تعامل،همفکری همه جانبه تمامی دستگاه های مربوطه در سطح شهر دارد که بعضا این ناهماهنگی سرعت پیشرفت و توسعه پروژه های مختلف شورا و شهرداری را کم می کند و ایجاد این هماهنگی در بسیاری از اوقات خارج از توان شهری می باشد که نیاز به یک سطح مدیریتی عالی جهت ایجاد این وحدت و هماهنگی می باشد که با محوریت نماینده رهبری آیت الله طبرسی و همکاری استاندار ، فرماندار ، نمایندگان مجلس ، اعضای شورا ، شهردار و مدیران دستگاه های موثر در مدیریت شهری ایفای نقش بنمایند لذا لزوم تشکیل این کارگروه از اهمیت بالایی برخوردار است که از نماینده ولی فقیه تقاضای تشکیل این کارگروه را داریم.

***نجاریان:

*برای ما این سوال وجود دارد که چرا همه مردم برای رفع مشکلات خود در هر زمینه ای به سمت شهرداری و شورا می آیند؟

*دستگاه های اجرایی استان در قبال مردم به وظایف خود به نسبت مسئولیتی که دارند خوب عمل نمی کنند.

*چرا در دولت تدبیر و امید از نیروهای ساروی کمترین استفاده شده و این تعداد نیروها و مدیران ساروی را نیز در دست جابجایی و تغییر دارند؟

***واحدی فرماندار ساری:

*واحدی با بیان گزارش و نظر خود در مورد مطالب بیان شده توسط اعضای شورا گفت:اعتبارات توزیع شده در بحث اشتغال ،ناهمگون بوده که در حال پیگیری جهت همگون سازی می باشیم.

***دامادی:

*افتخارم این است که هم شهردار زاده،هم نماینده زاده هستم و هم عضو شورا بوده ام و هم نماینده شهر می باشم.

*در حوزه اشتغال نباید زودخواه و زیاده خواه باشیم.

*70 درصد وقت خود را در مجلس ،به موضوع بیکاری و اشتغال اختصاص داده ام.

***آیت الله طبرسی:

*بسیاری از صحبت هایی که شد باید بررسی شود زیرا برخی از آنها واقعیت ندارد.

*مدیریت های امروزه،مدیریت های سیاسی می باشد و مدیریتی اقتصادی و علمی و اجتماعی نیست.

*آیت الله طبرسی با بیان اینکه من ریش خودم را در آسیاب سفید نکرده ام و بیشتر از همه شماها با مشکلات شهر آشنا هستم افزود:من از سال 1306 که برای اولین بار شهرداری در ساری تشکیل شد در جریان مشکلات ساری می باشم.

*یک تحول عظیم و عجیبی در ساری اتفاق افتاد.

*شورا سکوی پرتاب و نشان دادن شخصیت و رفتار شما است.

*شورا وزن کشی است برای شناخت بیشتر مردم از شما.

*اگر در مورد پادگان و موضوع انتقال آن از ابتدا صحبت نمایم مثنوی 70 من می شود و متاسفانه برخی از نمایندگان از پادگان و موضوع انتقال آن استفاده تبلیغاتی نموده اند اما عملا هیچ کاری نکرده اند.

*بیشترین و مفید ترین جلسات در مورد انتقال پادگان را من داشته ام.

*موفقیت طلایی شما تاکنون برای هیچ شخص ، گروه و هیچ دوره و زمانی بوجود نیامد.

*متاسفانه نتوانسته ایم برای مرکز استان جایگاه در نقشه و کشور به صورت واقعی ایجاد کنیم و علت آن اختلافات درونی بوده است.

*نمایندگان استان ،نوعا شهر گرا هستند و استان گرا نیستند.

*اگر این هماهنگی ها،پشتیبانی های مسئولین و وحدت را از دست بدهیم یک خیانت اجتماعی را انجام داده ایم.

&&حاشیه های غیر خبری شورای شهر ساری:

*جلسه شورا مانند همیشه با 15 دقیقه تاخیر و با قرائت قرآن توسط احمدی نایب رییس شورا آغاز شد.

*مهمانان امروز جلسه شورای شهر ساری ،آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران،دامادی نماینده فعلی ساری و واحدی فرماندار ساری بوده اند.

*حضور دامادی در جلسه شورا همراه با دیده بوسی های فراوان بود زیرا به تازگی از زیارت خانه خدا بازگشته بود.

*شمشیربند اعلام کرد که شجاعی (نماینده ساری) هم به این جلسه شورا دعوت بود اما به علت بودن در خارج از کشور،نتوانست در این جلسه شرکت نماید.

*در جلسه امروز پیوندی و مدینه غایب بوده اند.

*آیت الله طبرسی به شوخی به پیری گفت که قرار نبود شما پیر باشی و باید جوان باشی.

*باقری با 40 دقیقه تاخیر وارد جلسه شورا شد.

*عبوری امروز شخصا در جلسه شورا حضور یافت.

*شمشیربند پس از سخنان اعضای شورا، از عبوری در خواست نمود تا کمی صحبت کند اما عبوری اعلام کرد که بهتر است تا واحدی فرماندار ساری صحبت نماید.

*دامادی اعلام کرد که زمانی که 9 ساله بوده ام ،با تلاش پدرم فرودگاه ساری راه اندازی شد.

*پس از سخنان دامادی،شمشیربند مجددا از عبوری درخواست نمود که کمی صحبت کند و به نماینده ولی فقیه خیر مقدم بگوید اما نماینده ولی فقیه اعلام نمود که اصلا سخنرانی نخواهد کرد زیرا به زمان اذان نزدیک شده اند که در این هنگام عبوری اعلام کرد که صحبتی نخواهد کرد.

*آیت الله طبرسی با انتقاد از زمان بندی انجام شده جهت سخنرانی او در ابتدا اعلام نمود به علت نزدیک شدن به زمان اذان ،سخنرانی نخواهد کرد اما با اصرار رییس شورا و دیگران حاضر شد در زمان کم باقی مانده تا اذان،مقداری سخنرانی نماید.

*طبرسی اعلام کرد از زمان شروع به کار شوراها،تاکنون از او جهت شرکت در جلسه شورا دعوتی نشده و این جلسه ،اولین بار می باشد که در جلسه شورا حضور می یابد و حتی آدرس ساختمان شورای شهر ساری را تا امروز نمی دانسته است.

*آیت الله طبرسی زمانی که در مورد انتقال پادگان سخن می گفت به شوخی اعلام کرد که به شمخانی گفته ام یکی از همسران شما ساروی می باشد و از شما در مورد انتقال پادگان انتظار همکاری بیشتری داریم که این صحبت نماینده ولی فقیه خنده حضار را در پی داشت.

*پس از سخنان آیت الله طبرسی،جلسه علنی شورا نیز در ساعت 17 و 30 دقیقه به پایان رسیده بود اما جلسه غیر علنی شورا ادامه پیدا کرد.

*از نکات جالب توجه در شورای شهر ،حضور نیروهای جوان و جدید در کادر اداری بود که مشخص بود با روی کار آمدن هیات رییسه جدید، این تغییرات جهت بهبود وضعیت ساختاری و اداری شورا انجام شد.

 

 

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • چهارشنبه 19 آذر 1393-10:21


    کجاش ارزشی هسن این نادری بد اخم که همه رو فراری میداد

    • پنجشنبه 24 مهر 1393-23:25


      هیچ چیز از ارزشهای مدیری توانمند مثل اقای پژمان نادری کم نخواهد شد بترکه چشم حسود........... ایشاالله

      • پنجشنبه 24 مهر 1393-23:14


        ،حضور نیروهای جوان و جدید در کادر اداری خیلی جالب بود این حرف یکی از عضو شوراست که خواست نیروهای خودش رو تو شورای بیاره قبلی خیلی پیری بودن

        • پنجشنبه 24 مهر 1393-23:12


          اقای خزر خبر بی خیال

          • دولت شاهان
            پنجشنبه 24 مهر 1393-10:27


            ببخشيدا آقاي دامادي محترم با اين حرفي كه زديد و گفتيد: هم شهردار زاده،هم نماینده زاده هستم و هم عضو شورا بوده ام و هم نماینده شهر می باشم.احساس مي كنيم كه برگشتيم به دوره شاهان و ديگه انتصاب و رياست شده سهم آبا و اجدادي نمايندگان و روساي محترم شهر، فكر نمي كنيد توي اين گفته يه خرده زياده روي كرديد و اين حرفتون همچين يه جوري داره به مردم ابلاغ ميكنه كه بعد شما قراره فرزندتون جايگاهتون رو پر كنه.......................................

            • بابايي
              پنجشنبه 24 مهر 1393-7:14


              انتصاب برادر بسيجي اكبري به رياست دفتر شوراي شهر ساري باعث بالارفتن راندمان كار شورا و رضايت مردم شهر چون ايشان فردي انقلابي تحصيلكرده و خوش برخورد است برايشان آرزوي توفيق داريم