آخرین عناوین

سه شنبه 29 مهر 1393-14:22 کد خبر:1081

باز هم نارضایتی یک سرمایه گذار :

بی اعتناعی مسئولان دامپزشکی مازندران به احکام قضایی/سنگ اندازی دامپزشکی برای سرمایه گذاران

در حالی مسئولان مازندران از پهن شدن فرش قرمز برای سرمایه‌گذاری در مازندران خبر می‌دهند که یک فعال اقتصادی پس از سه ماه فعالیت و با وجود دریافت مجوز به دلایل نامعلومی با ممانعت مسئولان دامپزشکی استان برای ادامه تولید مواجه می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، این روزها ایجاد اشتغال از دغدغه جدی مسئولان ارشد استان مازندران عنوان می‎شود و احداث واحد تولیدی برای کارآفرینان و کسب درآمد برای کارجویان از مواردی است که در جامعه به وفور دیده می‎شود.

اما در این بین ناهماهنگی‌ها و عدم همراهی برخی مسئولان استانی زمینه ورشکستگی برخی از واحدهای تولیدی در مازندران را فراهم کرده است.

همایش حمایت از سرمایه‌گذاری در مازندران

عدم هماهنگی در بین مسئولان استانی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در حالی روز به روز بیشتر می‌شود که استاندار مازندران همایشی را با عنوان حمایت از سرمایه‎گذاران در مازندران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برای معرفی قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در محمودآباد برگزار کرد.

راه‌اندازی کلینک صنعت در استان

 معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران نیز در جلسه کلینیک صنعت استان که برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان مازندران تشکیل شد، پهن شدن فرش قرمز را برای سرمایه‌گذران مطرح کرد.

اعلام حمایت مسئولان استان در قبال سرمایه‌گذاران، در حالی مطرح می‎شود که در عمل شاهد توقف برخی واحدهای اقتصادی در استان هستیم.

عدم هماهنگی بین مسئولان و سرگردانی سرمایه‌گذار

یکی از سرمایه‌گذاران استان مازندران که در شرایط سخت اداری موفق به دریافت مجوز و تسهیلات برای ایجاد واحد تولید در استان شد، پس از سه ماه فعالیت و با به‌کارگیری بیش از 30 نفر به صورت مستقیم به دلیل ناهماهنگی که بین سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران و دامپزشکی استان به وجود آمد با پلمب واحد تولیدی خود مواجه شده است.

در دل یک تولید کننده

یک فعال تولیدی با اعلام اینکه این واحد تولیدی با دریافت مجوز از مسئولان استانی راه‎اندازی شده است، بیان داشت: در حالی فعالیت این واحد تولیدی توسط مسئولان دامپزشکی شهرستان ساری متوقف شد که بسیاری از واحدهای فاقد مجوز در کنار این واحد مشغول کار هستند.

این فعال اقتصادی مازندران که در زمینه کود حیوانی غنی شده مشغول فعالیت است، گفت: مسئولان دامپزشکی دلیل پلمب این واحد تولیدی را عدم دریافت استعلام‌های لازم از این اداره عنوان کردند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان دریافت مجوز، مسئولان صادر کننده درباره استعلام از دامپزشکی مسائلی را مطرح نکردند و مسئولان بانک صنعت و معدن استان نیز اقدام به صدور مجوز برای فعالیت این واحد اقتصادی کردند.

این تولید کننده اضافه کرد: مشکل پلمب این واحد تولیدی پس از بررسی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با مصوبه کمیته حمایت قضایی برطرف و مسئولان به صدور رای برای فک پلمب صادر شده اقدام کردند، ولی مسئولان دامپزشکی مازندران اقدام خاصی برای بازگشایی این واحد تولیدی در دستور کار قرار نمی‎دهند.

خبرنگار فارس برای بررسی این واحد تولیدی و دریافت نظرات مسئولان دامپزشکی در تماسی خواست که نظر مسئولان اداره کل دامپزشکی استان را درباره این واحد تولیدی را منتشر کند.

عدم پاسخگویی مدیر به افکار عمومی

مسئول دفتر این مدیر در ابتدا در پاسخ به تماس خبرنگار فارس بیان داشت: که مدیرکل دامپزشکی مازندران در جلسه‌ حضور دارند و قادر به پاسخگویی نیستند.

اصرار برای دریافت نظر مسئول مرتبط در این حوزه شماره خبرنگار فارس و دفتر خبرگزای در اختیار مسئول دفتر دامپزشکی استان مازندران قرار گرفت که حدود یک ساعت بعد مسئول دفتر مدیرکل دامپزشکی مازندران در تماسی اعلام کرد که وضعیت این شرکت هنوز نامشخص است و تا بررسی نهایی، مدیرکل دامپزشکی استان اعلام کرد که در این ارتباط اظهار نظر نمی‌کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از واحدهای تولیدی استان مازندران به دلیل بدهی به بانک‌ها دچار مشکل هستند، برخی از واحدها نیز در اختیار بانک قرار گرفتند و از طرفی دیگر مسئولان ارشد استان مازندران نیز در مصاحبه‌های مختلف در رسانه‌ها خواستار حضور سرمایه‌گذاران در استان هستند و حتی در یکی از جلسات استانی شاهد بودیم که معاون برنامه‌ریزی استان مازندران در برخورد نامناسبی که یکی از مسئولان بانکی با سرمایه‌گذار داشت انتقاد شدیدی را نسبت به مسئولان بانک مطرح کرد.

حرف مردم از زبان رسانه

با وجود مطرح شدن طرح اقتصاد مقاومتی در کشور و تولید کود حیوانی غنی شده در استان مازندران که مورد نیاز باغداران استان مازندران است و در صورت دریافت مجوز‌های لازم چرا سرمایه‌گذاری که حدود 30 نفر از افراد بیکار استان مازندران را مشغول به کار کرد این گونه باید سرگردان باشد و مدیر مربوط نیز حتی در مقام پاسخگویی به افکار عمومی حاضر نباشد که دلیل پلمب واحد تولیدی را به صورت شفاف مطرح کند.

بیتفاوتی مدیران شهرستانی به صحبتهای مدیران ارشد

اما صحبت پایانی ما خطاب به مسئولانی که برای سرمایه‌گذاری در استان تلاش می‌کنند این است که قبل از پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران مدیران میانی و شهرستانی را درباره مشکلات اقتصادی و بیکاری استان مازندران آگاه کنید که این‌گونه با سرمایه‌گذار و افراد شاغل در واحدهای تولیدی بی‌مهری نکنند تا شاهد ورشکستگی این فعالان اقتصاد نباشیم و از طرفی دیگر اگر این واحد تولیدی داری مشکل بود مسئولان مربوطه نیز به صورت شفاف مسائل را مطرح کنند که فعالان اقتصادی دیگر برای دریافت مجوز در استان دچار مشکل نشوند.

گزارش از جاوید عباسی

 گزارش از: جاوید عباسی

گزارش از جاوید عباسی
گزارش از جاوید عباسی
نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :